• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۲۱:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400091814365
  • خبرنگار : 50037

وزیر صنعت ،معدن و تجارت:

مشکل ۲میلیون تن از ظرفیت تولید پودر ورق فولاد مرتفع شد

مشکل ۲میلیون تن از ظرفیت تولید پودر ورق فولاد مرتفع شد

ایسنا/همدان وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت: دو میلیون تن از ظرفیت تولید پودر ورق فولاد کشور بدون استفاده بوده که با یک حرکت تنظیم بازاری و سرمایه گذاری هوشمندانه این مشکل مرتفع شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدرضا فاطمی امین در یادواره ۷۵۰شهید اصناف و فعالان اقتصادی استان همدان که همزمان با نماز مغرب و عشاء در حسینه حضرت امام (ره) همدان برگزار شد ،اظهار کرد:برای فعال کردن ظرفیت تولید دو میلیون تنی پودر ورق که سالها یکی از مشکلات کشور به شمار می رفت و درگیر آن بودیم با هماهنگی یکی از شرکت‌های بزرگ فولاد قرار شد طی دو یا سه سال در کارخانه مورد نظر سرمایه گذاری کرده و با این سرمایه گذاری برای فعال شدن ظرفیت تولید بدون استفاده اقدام شود.

وی همچنین با اشاره به یکی دیگر از اقدامات انجام شده در بحث فولاد کشور و تزریق ۳۰۰هزار تن فولاد به بازار کشور برای اولین بار، تصریح کرد: برای کاهش قیمت فولاد، تولید کننده عمده محصول قرار شد کسری نیاز داخل را خود وارد کرده و کل مصرف را یکجا عرضه کند که برای همین منظور قواعد تنطیم و اجرایی شده و یک شرکت فولادی برای اولین بار ۳۰۰هزار تن فولاد به بازار تزریق کرد و با این اقدام قیمت کاهش یافته و از سهمیه بندی جلوگیری ومانع فساد و رانت و دوقیمتی شدن فولاد شد و با این روش تنظیم بازاری مشکل موجود حل شد.
وی با بیان اینکه در بحران ها و نبوه و تراکم مشکلات مسائل حل می‌شود گفت: در حوزه اصناف دارای  مسائل و مشکلات زیادی هستیم که با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی که داریم اگر هوشمندانه به کار گرفته شوند مشکلات قابل حل خواهد بود.

فاطمی امین با اشاره به اینکه امروز با مسائل  و مشکلات بسیاری روبرو هستیم و این مسائل با همه جانبه نگری مرتفع می شود،گفت:در چهل سال گذشته کشور ما با پیشرفت‌های بسیاری مواجه بوده و امروز در حوزه‌های مختلف دارای  مشکلاتی هستیم که امیدواریم بتوانیم این مشکلات را حل کنیم اما این‌مشکلات  نباید ما را از حرکت گسترده و عمیق که همواره متداول بوده و یاد شهدا نیز جزئی از این حرکت به شمار می رود و  موجب وحدت است باز دارد  و غافل کند.

وی با اشاره به حضور تاریخی سردار شهید قاسم سلیمانی در حسینیه امام (ره ) همدان ادامه داد: شهید سلیمانی در این حسینیه گفتند "ما ملت امام حسینیم" و در بحران ها فرصت‌هایی داریم که در آسایش ها و آسانی ها به دست نمی آید و این سخن وی دارای موضوعی کلیدی بود.
وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه حکمت چیزی نیست که با تحقیق  و مطالعه حاصل شود بلکه نیازمند تجارب است یاد آور شد: سخنان سردار سلیمانی این امید را به ما می‌دهد که اگر چه دارای مشکلاتی هستیم اما هنگامی که مسائل متراکم می‌شوند صبح را نوید می‌دهند.

یادواره شهدا ما را از روزمرگی‌های دور می‌کند

وزیر صنعت ،معدن و تجارت با بیان اینکه یادواره‌های شهدا علاوه بر بُعد فردی دارای بُعد اجتماعی بوده و یادآور راه و حرکتی است که امام راحل و مقام معظم رهبری ترسیم کردند، گفت: یادواره‌های شهدا ما را از روزمرگی‌های زندگی دور می‌کند.

فاطمی امین اظهار کرد: یادواره شهدا به عنوان یک حرکت بزرگ تنها یک آرمان برای تمدن نوین اسلامی نبوده بلکه راهی برای آمادگی جامعه اسلامی برای ولایت و طلوع خورشید عظمای مهدی (عج )است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha