• جمعه / ۱۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400091914578
  • خبرنگار : 71573

«دیار اجدادی» در بازار کتاب

«دیار اجدادی» در بازار کتاب

«دیار اجدادی» نوشته فرناندو آرامبورو با ترجمه علیرضا شفیعی‌نسب از زبان اسپانیایی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۸۰۰ صفحه  با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۷۳ هزار تومان در نشر خوب راهی بازار کتاب شده ‌است.

در بخشی از مقدمه مترجم بر این رمان می‌خوانیم: در «دیار اجدادی» با نُه شخصیت اصلی  روبه‌رویم که تک‌تکشان، بیش از کاراکترهایی در دل داستان، به انسان‌هایی زنده و واقعی می‌مانند؛ انسان‌هایی با تمام ضعف‌ها و قوت‌ها، تردیدها و امیدها، آرزوها و ناکامی‌ها. در طول صفحات این رمان، عملا با این شخصیت‌ها زندگی می‌کنیم و همین باعث می‌شود تا مدت‌ها پس از خواندن کتاب نیز آن‌ها را در یاد داشته باشیم.

 شاید پس از شنیدن یکی از مولفه‌های محوری این داستان، که فعالیت‌های تروریستی سازمان «اِتا» است، ناخودآگاه در ذهنمان آن را با گزارش‌های خبری مقایسه کنیم. اما کاری که آرامبورو در این کتاب انجام می‌دهد زمین تا آسمان با اخبار و  گزارش‌های فجایع و جنگ‌ها و حادثه‌های تروریستی تفاوت دارد.

 همچنین  در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: از خودت می‌پرسی: ارزشش را داشت؟ و تنها پاسخت سکوت این دیوارهاست و چهره‌ات که هر روز در آینه پیرتر و پیرتر می‌شود و پنجره‌هایی که با نماهای کوچکی از آسمان به یادت می‌آورند که آن بیرون، زندگی جاری‌ست و پرنده هست و رنگ هست، اما فقط برای دیگران. اگر از خودت بپرسی مگر چه کار بدی کردم، صدایی در سرت می‌گوید: هیچ، خودت را فدای دیار اجدادی کردی. آفرین، پسرجان، حالا دیگر تعارف را کنار بگذاریم. اگر دوباره بپرسی، جواب می‌آید: سادگی کردم و مغزم را شست‌وشو دادند.

«خیلی وقت بود کتابی نخوانده بودم که چنین پردازش خلاقانه‌ای داشته باشد و تا این حد گیرا و تأثیرگذار باشد. این داستان سندی شیوا بر برهه‌ای از تاریخ نیز هست.» ماریو بارگاس یوسا

در معرفی‌ای که از نویسنده در کتاب آمده، می‌خوانیم: فرناندو آرامبورو (زاده ۱۹۵۹) نویسنده اسپانیایی و استاد زبان و ادبیات این کشور است. آرامبورو بیشتر رمان و داستان کوتاه می‌نویسد، اما آثاری نیز در عرصه جستارنویسی و شعر و ادبیات کودک دارد. او با آثار متقدم خود همچون «چشمان تهی»، «سال‌های دیرگذر» و «ماهیانی از جنس کینه» جوایزی را به خود اختصاص داد، اما انتشار «دیار اجدادی» در سال ۲۰۱۶ به  سکوی پرتاب او تبدیل شد. این رمان کاوشی‌ست در مضمون تروریسم و تأثیرات آن بر زندگی و روان مردم عادی، بیش از ۱۵ جایزه ملی و بین‌المللی را برای آرامبورو به ازمغان آورد و او را به یکی از مشاهیر عرصه ادبیات معاصر اسپانیا و جهان تبدیل کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha