• جمعه / ۱۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400091914757
  • خبرنگار : 50176

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری:

لرستان پاره تن ایران است

لرستان پاره تن ایران است

ایسنا/لرستان نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: استان پاره تن ایران است.

احمد مبلغی امروز ۱۹ آذر در دیدار ریاست جمهوری اسلامی ایران با اقشار مختلف مردم که در سالن اجتماعات دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب افراد بومی در مقام نماینده ولی‌فقیه و استاندار لرستان و اعتماد به چهره‌های بومی، کار ارزشمندی بود که امید بیشتری در استان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به آیه هفت سوره الرحمن با مضمون وَ السَّماءَ رَفَعَها وَ وَضَعَ الْمِیزانَ، افزود: تفسیر این آیه به معنای ایجاد تعادل در زمین است و شهید مطهری به همین امر تأکید دارد که بخشی از توازن در زمین قرار داده شده و باید تعادل آن رعایت شود.

مبلغی با تأکید بر اینکه از آنجا که بشر خلیفه‌الله است و اختیار دارد گاهی توازن طبیعت را به هم می‌زند و محیط‌زیست طبیعی دچار اضطراب می‌شود، تصریح کرد: به دنبال عدم توازن، ناهنجاری‌هایی در عرصه زندگی مادی و معنوی ایجاد می‌شود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه طغیان را در قران درجاهای خاص به کار برده می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز دانش محیط‌زیست بر کلام قرآن و تعادل طبیعت صحه می‌گذارد و اگر در طبیعت تصرف شود توازن به هم می‌خورد تا حدی که لایه اوزون تخریب می‌شود.

وی اضافه کرد: لرستان پاره تن ایران و از حیث داشتن مواهب طبیعی، بک ایران کوچک است و اگر به لرستان توجه عمرانی شود و زیرساخت‌ها فراهم شود لرستان به‌کل کشور مدد می‌رساند.

مبلغی با اشاره به اینکه لرستان از حیث طبیعت مستعد اما دچار اشکالاتی است و گاهی طبیعت را حفظ نمی‌کنیم، بیان کرد: از جهتی به بخش‌های به آب زیرزمین تجاوز شده و بخش‌هایی از زمین در معرض فرونشست قرار دارد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر نگاه اسلام که مردم را در آب مساوی می‌داند عملیاتی شود مشکلات برطرف می‌شود، افزود: اگر اولویت آب را به نسبت مساوی کنیم نیاز به برداشت آب زیرزمین وجود ندارد و در خق‌آبه اعتدال رعایت شود.

وی عنوان کرد: لرستان از توسعه عقب مانده و کار اساسی در این استان صورت نگرفته است و نیازمند توسعه همه‌جانبه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha