• جمعه / ۱۹ آذر ۱۴۰۰ / ۲۱:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400091914829
  • خبرنگار : 50177

استاندار لرستان:

در حق صنایع لرستان طی دو دهه اخیر جفا شده است

در حق صنایع لرستان طی دو دهه اخیر جفا شده است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: در حق صنایع لرستان طی دو دهه اخیر جفا شده است و واگذاری‌های نامناسب، مدیریت‌ها ناکارآمد و رانت‌ها مزید بر علت بوده است.

دکتر فرهاد زیویار در جلسه شورای اداری لرستان که با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه لرستان برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار کرد: سفر یک فرآیند طولانی دارد که مرحله نهایی آن روز حضور رئیس‌جمهور در استان است و این در حالی است که برای فرآیند این سفر از ۴۰ روز قبل تدارک و برنامه‌ریزی‌شده است.

استاندار لرستان بیان کرد: موضوعات مختلف استان بررسی و تا حدودی چکش‌کاری شده اما تصمیمی برای آن‌ها اتخاذ مشده که امیدواریم در این سفر با نظر رئیس‌جمهور و ‌هیات همراه ختم به خیر شود.

وی عنوان کرد: ظرفیت‌های بالقوه در استان زیاد است و خداوند مواهب زیادی در حوزه  آب، هوا، اقلیم به این استان داده اما چون دست‌نخورده است و چیزی از این مواهب عاید لرستان نشده کشاورزی، دامپروری گردشگری دست نخورده باقی‌مانده و سبب شده حدود ۳۰ تا ۴۰ سال لرستان عقب بیفتد.

نماینده عالی دولت در لرستان با اشاره به اینکه حتی صنعتی که وجود دارد به خاطر بی‌مهری‌ها نسبت به آن شرایط مطلوبی ندارد، خاطرنشان کرد: در حق صنایع لرستان طی دو دهه اخیر جفا شده است و واگذاری‌های نامناسب، مدیریت‌ها ناکارآمد و رانت‌ها مزید بر علت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در لرستان خاک مناسب وجود دارد اما  برای بهره‌برداری ضعف داریم، عنوان کرد: موضوع آب، گردشگری و کشاورزی را هم تحت تأثیر قرار داده این در حالیست که لرستان به لحاظ بالقوه فقیر نیست ولی از نظر بالفعل فقیر است.

زیویار ادامه داد: کشاورزی لرستان، ۲۳ درصد آبی و ۷۷ درصد دیم است  و بالای ۵۵۰ میلیمتر بارندگی داریم  اما اگر آب‌ها ذخیره نشود شرایط خوبی نخواهیم داشت.

استاندار لرستان گفت: آزادراه‌ها در لرستان خوب اجرا می‌شود و در استان‌های هم‌جوار ادامه مسیر چندین دهه به طول می‌انجامد که ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر به انجام شود.

وی بر راه‌اندازی صنایع تکمیلی و فراوری در لرستان تأکید کرد و یادآور شد: این مهم می‌تواند چندین هزار شغل ایجاد کند.

زیویار با بیان اینکه در بحث راه موضوع کریدوری مطرح است و برای لرستان ظرفیت بندر خشک ایجاد می‌کند و می‌توان برای لرستان ظرفیت‌های دیگری را فعال کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha