• شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400092015493
  • خبرنگار : 30057

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

عدم استفاده از نیروی انسانی توانمند یعنی اعزام آنها به سایر کشورها

عدم استفاده از نیروی انسانی توانمند یعنی اعزام آنها به سایر کشورها

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یکی از ارزشمندترین کالا و ثروت هر کشوری را نیروی انسانی شایسته و توانمند آن کشور دانست و گفت: هر گونه نگرشی است که به دانشجویان القا کند که کار کردن در ایران فایده ای ندارد در واقع به معنای پراندن آنها از کشور به سایر محیط ها است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی در اختتامیه جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو  با بیان اینکه برای علم تعاریف و ارزشگذاری های مختلفی ارائه شده است، افزود: در این مسیر این سوال مطرح می شود که کدام علم ارزشمند تلقی می شود که محققان و فیلسوفان مختلف پاسخ های متعددی به این سوال داده اند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ برخی از دانشمندان مورد نکوهش قرار گرفتند و برخی را به مانند زنبور بی عسل تشبیه شدند و برخی نیز مایه عذاب خوانده شدند.

رستمی، با اشاره به تقسیم بندی علامه طباطبایی در خصوص علم نافع و علم غیر نافع، خاطر نشان کرد: دانش یا علم بسته به جهت گیری که دارد ارزشمند است و متمایز از سایر علوم می شود ولی آنچه که در تعاریف ما وجود دارد این است که مادر هر حرکت و تلاشی برای دانش آموزی، دانش اندوزی و یاددادن دانش به دیگران انگیزه ما در انجام آن مهم است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تاکید بر اینکه در مسیر دانش آموختن سعی کنیم به ماندگارها متصل شویم، خاطر نشان کرد: جوانان در مسیر انتخاب های بزرگ خود باید انتخاب هایی داشته باشند که آنها را به جاودانگی برساند.

وی موضوع توجه به استعدادها و حمایت از آنها را یک موضوع راهبردی و بلند مدت دانست نه موضوعی سیاسی و تبلیغی، یادآور شد: یکی از ارزشمندترین کالا و ثروت هر کشوری، نیروی انسانی شایسته و توانمند آن است و اگر آنها را در دانشگاه ها تربیت کنیم ولی در بخش های مختلف از کمک آنها استفاده نشود یعنی ما محصول آماده ای را تهیه کرده ایم تا دیگران از آنها بهره مند شوند.

رستمی، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه تشویق برخی از اساتید برای مهاجرت دانشجویان به خارج، اظهار کرد: منظور مقام معظم رهبری در این زمینه هر گونه نگرشی است که به دانشجویان القا کند که کار کردن در ایران فایده ای ندارد و این اقدام در واقع پراندن این سرمایه های ارزشمند به محیط های دیگر است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه باید تلاش شود که از این نعمات ارزشمند در کشور استفاده شود، گفت: برگزاری رویدادهایی مانند این مسابقه ملی تقویت حلقه های میانی این رویکرد است و ما در این مسیر نیازمند تحولات در همه حوزه های چون آموزش عالی و دولت هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha