• شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400092015502
  • خبرنگار : 71661

مجوز انتقال پول با حواله‌های شخصی به افغانستان از سوی آمریکا صادر شد

مجوز انتقال پول با حواله‌های شخصی به افغانستان از سوی آمریکا صادر شد

همزمان با مواجهه افغانستان با سقوط اقتصادی و بحران انسانی رو به وخامت، آمریکا دستورالعملی رسمی صادر کرده که به موجب آن، موسسات مالی و ارسال کنندگان شخصی را از تحریم‌های وضع شده علیه طالبان مستثنی کرده و اجازه ارسال پول‌های فرستاده شده شخصی به افغانستان را داده است.

به گزارش ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا یک مجوز عمومی را منتشر کرده است که آن دسته از تراکنش‌های مالی مربوط به نهادهای تحریم شده «طالبان» و «شبکه حقانی» را که برای انتقالات غیرتجاری و شخصی حواله‌ها به افغانستان ضروری است، مجاز دانسته است، از جمله از کانال موسسات سپرده‌گذاری افغانستان.

سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا گفت، این مجوز، که دستورالعمل موجود در مورد موسسات مالی را رسمی می‌کند، با هدف حصول اطمینان از این صادر شده است که مردم بتوانند به خانواده‌های خود در افغانستان کمک مالی ارسال کنند.

مبالغ ارسالی به شهروندان افغانستان از سوی دوستان و خانواده‌هایشان در خارج از این کشور، آب باریکه‌ای حیاتی برای افغان‌های بی‌شماری است که در بحبوحه بحرانی اقتصادی، در تهیه غذا و دیگر مایحتاج خود دچار مشکل هستند؛ این بحران با سقوط دولت غنی و روی کار آمدن طالبان تشدید شده است.

آمریکا و دیگر کشورهای کمک‌کننده به افغانستان، با روی کار آمدن طالبان، دارایی‌های افغانستان را به ارزش ۹ میلیارد دلار، در خارج از این کشور مسدود کرده و کمک‌های مالی خود به این کشور را قطع کردند؛ این در حالی است که افغانستان در طول جنگ ۲۰ ساله با طالبان، به این کمک‌های مالی وابسته شده بود.

سازمان ملل متحد هشدار داده است که نزدیک به ۲۳ میلیون تن در افغانستان، که مساوی با ۵۵ درصد از جمعیت این کشور است، در معرض گرسنگی شدید و ۹ میلیون نفر نیز، با نزدیک شدن زمستان در این کشور محصور در خشکی، در خطر قحطی قرار دارند.

علیرغم اینکه وزارت خزانه‌داری آمریکا چند نامه‌ تضمین منتشر کرده و به بانک‌ها تعهد داده است که تراکنش‌های بشردوستانه آن‌ها از گزند تحریم‌های آمریکا مصون است، اما ترس از این تحریم‌ها، همچنان مانع جریان کالاهای اساسی از جمله غذا و دارو به افغانستان شده است.

این سخنگو اما گفت: تحریم‌های آمریکا علت مصیبت‌های اقتصادی افغانستان نبوده و این دستورالعمل‌ها و مجوزها نیز دلایل بنیادی آن را ریشه‌کن نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha