• شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400092015545
  • خبرنگار : 71610

محورهای اصلی دیدار آتی گانتس و عباس

محورهای اصلی دیدار آتی گانتس و عباس

یک رسانه عرب زبان به مهم‌ترین محورهای دیدار آتی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که قرار است طی روزهای اخیر انجام شود، اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد که بنی گانتس، وزیر جنگ دولت رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیداری که قرار است طی روزهای آتی میان آنها انجام شود طرحی را مورد بررسی قرار خواهند داد که توسط مقامات امنیتی بلند پایه تشکیلات خودگردان تهیه شده است.

این روزنامه به نقل از منابعی در جنبش فتح نوشت: تشکیلات خودگردان و به ویژه مقامات ارشد امنیتی آن، طرحی را تهیه کرده‌اند که در جلسه گانتس و عباس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، این طرح شامل  یک بخش امنیتی با هدف مقابله با حماس و جهاد اسلامی و بازوهای نظامی آنها و جلوگیری از آغاز عملیات‌های کماندوها علیه رژیم اشغالگر در کرانه باختری است.

طبق گفته منابع، این طرح همچنین شامل افزایش تعداد اعضای سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان، ارائه آموزش‌های مشترک به آنها برای مقابله با شاخه‌ها و نیروهای نظامی گروه‌های مقاومت و حمایت مالی جدید آمریکا از این نهادها است تا در آینده بتوانند مسئولیت کنترل امنیتی را بر عهده بگیرند و به این ترتیب امکان کاهش تهاجمات ارتش رژیم اشغالگر به شهرهای فلسطین را فراهم کنند.

طبق این گزارش، طرح مذکور همچنین شامل کاهش حاشیه ها و تقابل با رژیم صهیونیستی و نیز خنثی کردن آنچه "طرح‌های حماس و جهاد اسلامی برای شعله‌ور کردن انتفاضه جدید در کرانه باختری و بازسازی ساختار سازمانی و نظامی خود"خوانده شد، است.

الاخبار در ادامه نوشت: همچنین در جریان دیدار گانتس و محمود عباس سازوکار بهبودی وضعیت اقتصادی تشکیلات خودگردان از طریق افزایش مالیاتی که رژیم صهیونیستی به جای آن جمع‌آوری می کند؛ ازجمله مالیات‌های کارگران فلسطینی ساکن اراضی اشغالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عیساوی فریج، وزیر همکاری‌های منطقه‌ای دولت رژیم صهیونیستی جمعه اعلام کرد که وی و بنی گانتس ظرف روزهای آتی با محمود عباس در رام‌الله دیدار می‌کنند.

فریج در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت که این سفر با هدف تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین و آرامش در پس زمینه موجی از عملیاتهای شهادت طلبانه اخیر انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha