• شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1400092015555
  • خبرنگار : 71567

معاون پژوهشی دانشگاه تهران خبر داد

آغاز بازنگری ساختار پژوهشی دانشگاه تهران/کاهش آمار فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری

آغاز بازنگری ساختار پژوهشی دانشگاه تهران/کاهش آمار فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری
عکس دریافتی و تزیینی است

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه تهران از آغاز بازنگری ساختار پژوهشی این دانشگاه به منظور کاربردی شدن رساله‌ها، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی دانشجویان و اساتید خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی فکوری در نشست خبری امروز که به منظور تشریح برنامه‌های سی‌امین جشنواره پژوهش دانشگاه تهران برگزار شد، بر عزم جدی این دانشگاه برای حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تاکید کرد و گفت: در حال حاضر مبلغ حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد حدود ۹۰۰ هزار تومان و دانشجویان دکتری حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که معتقدیم این مبالغ پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی که در یک‌سری از رشته‌هایی تحصیل می‌کنند که نیاز به مواد آزمایشگاهی دارند، باید مورد حمایت‌های مالی بیشتری قرار بگیرند که معتقدیم اگر این حمایت‌ها حتی تا سه برابر نیز افزایش پیدا کند، باز پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست، بلکه بهترین راهکار این است که ارتباطی بین صنعت شکل بگیرد که این پایان‌نامه‌ها به صورت کاربردی مورد حمایت صنایع قرار بگیرند.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه تهران از کاهش آمار فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری خبر داد و گفت: متاسفانه تعداد اعزام دانشجویان دکتری برای فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور به دلیل مشکلات مالی، عدم حمایت‌های لازم و همچنین افزایش نرخ ارز طی دو سال اخیر کاهش یافته است. اگرچه دانشگاه تهران تلاش می‌کند از درآمدهای اختصاصی خود بودجه‌ای را برای این موضوع اختصاص بدهد.

دکتر فکوری از راه‌اندازی غرفه نمایشگاهی دانشگاه تهران به مناسبت هفته پژوهش خبر داد و گفت: این غرفه از روز س‌شنبه جاری راه اندازی می‌شود و دستاوردهای یکسال اخیر دانشگاه را به نمایش می‌گذارد.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه تهران از بازنگری ساختار پژوهش و فناوری دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این اقدام برای کاربردی شدن پژوهش‌ها در دانشگاه آغاز شده است و بر اساس آن تلاش می‌کنیم پتانسیل‌هایی را که دانشجویان در طرح‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها برای خدمت به جامعه دارند، بکار بگیریم.

دکتر فکوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازنگری ساختار پژوهشی دانشگاه تهران شروع شده است. ما دنبال پژوهش، فناوری و نوآوری کاربردی محور هستیم تا در نهایت به کاربردی شدن فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان و اساتید منجر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha