• شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400092015609
  • خبرنگار : 71567

درجلسه مشترک مدیران بین الملل دانشگاه تهران و دانشگاه‌های عراق عنوان شد؛

ایجاد ارتباط علمی بین ایران و عراق از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی

ایجاد ارتباط علمی بین ایران و عراق از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی

رییس پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران از افزایش علاقه خروج از ایران در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت جمعیت جوان کشور این اتفاق به نفع کشورما نخواهد بود. 

به گزارش ایسنا،دکتر زهرا امام جمعه رییس پردیس بین المللی ارس درجلسه مشترک معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه های کشورعراق علی احمد با اشاره به این که همکاری‌های دو جانبه اتفاق‌های بزرگ‌تری را به‌همراه خواهد داشت، افزود: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور، معتبرترین دانشگاه در سطح کشور است.

وی گفت: مطمئناً این همکاری نتایج پرباری را به همراه خواهد داشت و این همکاری‌ها می‌تواند در حوزه‌های مختلفی از جمله تحقیقاتی، بین المللی، دانشجویی و آموزشی صورت گیرد.

امام جمعه افزود : پردیس ارس یکی از پردیس بین المللی دانشگاه تهران به شمار می آید، که دو هدف دارد یکی پذیرش دانشجویان خارجی و دیگری بسترسازی برای ادامه تحصیل متقاضیان ورود به دانشگاه ها که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند. علاقه خروج از ایران حالا بیشتر در دوره‌های تحصیلات تکمیلی است که با توجه به وضعیت جمعیت جوان کشور این اتفاق به نفع کشورما نخواهد بود. 

به گزارش روابط عمومی پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران، بهره‌مند شدن از امکانات طرفین در زمینه‌های پژوهشی و فناوری در قالب امکانات ارتباطات بین‌المللی، آزمایشگاهی، تجهیزاتی و ...، ارائه خدمات کتابخانه‌ای بر اساس ظرفیت طرفین، توسعه همکاری‌های مشترک، ایجاد ارتباط علمی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی، برگزاری کنفرانس های مشترک، همکاری‌های پژوهشی در قالب طرح‌های تحقیقاتی مشترک و راهنمایی پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی با توافق طرفین و توسعه تحقیقات بین‌رشته‌ای از جمله موضوعات و زمینه‌های همکاری در این نشست بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha