• شنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400092015650
  • خبرنگار : 71647

نگاهی به روزنامه‌های جهان

طرح جدید اکونومیست برای آمریکا

طرح جدید اکونومیست برای آمریکا

طرح روی جلد نشریه اکونومیست، دست کش‌های بوکس با طرح پرچم آمریکاست؛ با این عنوان که: آمریکا برای چه چیزی خواهد جنگید؟

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی، در شرح مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان در روز شنبه ـ۲۰ آذر ماه ـ می‌نویسد:
آلمان نوازنده ارکستر است

طرح جدید اکونومیست برای آمریکا


گاردین روزنامه انگلیسی نوشت: نوازنده کلیدی ارکستر اروپا در غرب، آلمان است. سازها را باید با آن کوک کرد. آلمان خود باسازهای ناهماهنگ بسیاری رو در رو است، از مجارستان تا چین. دشواری های بسیار در راه آلمان است. دولت ائتلافی تازه با صدراعظمی اولاف شولتش، مدتی است سازها را برای این کشورها، کوک می کند. سه حزب آمده به ائتلاف، باید در این راه یک صدا شوند.  پیمان یکصد و هفتاد و هفت صفحه ای ائتلاف  می گوید که آن ها چه باید بکنند. سوسیال دموکرات ها، دموکرات های آزاد  و سبزهای بی تجربه ای در سیاست های کلان آلمان‌اند. اولاف شولتش از همان روز نخست، یقه را به دست طلبکاران سیاست داده است.


مرد میدان
روزنامه بیلد آلمان هم نوشت: بسیاری از دشواری های آلمان، در بخش آلمان شرقی است، همچنان که  در تاریخ پیدایی آلمان بوده است. اکنون این ها مسائل تازه شرقی در آلمان اند. نخستین آن ها، انتخابات در آلمان شرقی پیشین است، دیگری حضور آلمانی های بخش شرقی پیشین است و دیگری حضور آلمانی های شرقی در اقتصاد لهستان و مجارستان است. سیاست های نرم آنگلا مرکل، اکنون می تواند در این جا، مساله ساز باشد. بعد هم اوکراین و بلاروس است، و همچنین  مسائل اتحادیه اروپا و روسیه. آنگلا مرکل چه توشه ای به جا گذاشته است! دولت تازه مرد این میدان خواهد بود؟


آتش بس
اکونومیست روزنامه انگلیس همچون دیگر روزنامه های انگلیسی نوشت: گفت و گو میان روسیه و اوکراین، به یک توافق آتش بس تازه ای در شرق اوکراین  انجامید. هر دو سو، یک دیگر را ملامت کرده اند.

فرانسه به تحریم نمی پیوندند

طرح جدید اکونومیست برای آمریکا


روزنامه های فرانسه از جمله، لوفیگارو  نیز نوشتند: فرانسه به تحریم دیپلماتیک آمریکا، استرالیا و انگلیس برای حضور در المپیک زمستانی پکن، نخواهد پیوست.  فرانسه، این را آشکار اعلام کرد که به این صف آرایی نمی پیوندد.

اطلاعات تازه از امیکرون

طرح جدید اکونومیست برای آمریکا

روزنامه های اسپانیایی، از جمله ال پائیس نوشتند: اطلاعات تازه نشان می دهد همه گیری ویروس اُمیکرون، خیز برداشته است، اما اثرات آن در ابتلا، سبک اند.

آمریکا برای چه خواهد جنگید؟

طرح جدید اکونومیست برای آمریکا


اکونویست با طرح روی جلدی از دستکش های بوکس با طرح  پرچم آمریکا آویخته بر دیوار منتشر شده است. با این عنوان که آمریکا برای چه خواهد جنگید؟ و این اشاره که دموکراسی های دیگر برای دموکراسی ها، آماده سازی کنند.


در حاشیه خبرهای امروز می‌خوانیم:

نگاهی به آینده
وال ستریت جورنال نوشت: ابزاری با فن آوری ها تازه ای در سال ۲۰۳۰ چهره جهان را دگرگون می کند. خودروهای پرنده، در پروازند. سفرهایی با سرعت مافوق صوت سر می گیرند و روبات ها، همراه و در میان ما در خانه و خیابان خواهند بود.
این نه رویا که واقعیت  آینده است.  با نوشته تصویری آمده است که زنی را در برابر دستگاهی از آمازون نشان می دهد. زن موهای خود را با رنگ های انتخابی، بر تصویر مانیتور می بیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha