• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400092115918

رئیس سرمحیطبانی ارژن:

دوستداران طبیعت ۵ هزار بذر بلوط در ارژن کاشتند

دوستداران طبیعت ۵ هزار بذر بلوط در  ارژن کاشتند

ایسنا/فارس رئیس سرمحیط بانی ارژن گفت: به مناسبت روز جهانی خاک، ۵ هزار بذر بلوط در مساحت ۲۰ هکتار به همت انجمن آوای زیست بوم ارژن و با حضور​ طبیعت دوستان این شهرستان کاشته شد.

علی فرزام بیان کرد: این اقدام به مناسبت روز جهانی خاک و با هدف جلوگیری و کاهش فرسایش خاک و اهمیت دادن به این سرمایه با ارزش ملی همچنین توسعه فرهنگ حفظ و صیانت از منابع طبیعی انجام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از حفاظت محیط زیست فارس، فرزام افزود: برنامه کاشت بلوط علاوه بر سخنرانی مدیرکل حفاظت محیط زیست و بهمن ایزدی، رییس هیات مدیره گنجه پشتیبان زیست بوم با حضور گرم مردم، شورا و دهیاری روستای ارژن، انجمن آوای زیست بوم (مجری برنامه)، انجمن میراث پریشان و تعداد زیادی از دوستداران طبیعت، همراه بود.

رئیس سر محیط بانی منطقه ارژن بیان کرد: از جمله اهداف دیگر این برنامه، با توجه به آتش سوزی سال‌های اخیر و از بین رفتن جنگل‌های بلوط، با بهره گیری از شعار سازمان ملل در خصوص دهه احیای اکوسیستم و متوقف و معکوس کردن روند تخریب اکوسیستمها در طول ۱۰ سال آینده و افزایش آگاهی در مورد نیاز به بازیابی اکوسیستمهای طبیعی و مزایای بسیاری که این اکوسیستمها برای بشریت بههمراه دارند، برپا شد.

فرزام ادامه داد: همچنین علاوه بر این برنامه، مراسم بذر کاری دیگری نیز در روستای تنگ فراخ شهرستان کوه چنار با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، فرماندار، شهردار، شورای اسلامی، مسوولان شهرستان، جوامع محلی و نیز انجمن کوهیاران کوه چنار برگزار و بذر بلوطی به صورت نمادین و به دستان مدیرکل حفاظت محیط زیست، با یاد مرحوم حسن شمس، یکی از فعالان زیست محیطی این منطقه، به پاس خدمات ارزشمند زیست محیطی وی کاشته شد.

رئیس سرمحیط بانی منطقه ارژن یادآور شد:  پنجم دسامبر به عنوان روز جهانی حفاظت از خاک نامگذاری شده و با شعار "جلوگیری از شوری خاک، افزایش بهره وری خاک" با انگیزه افزایش آگاهی در مورد اهمیت حفظ اکوسیستم‌های سالم و رفاه انسان عنوان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha