• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400092116237
  • منبع : نمایندگی اردبیل

در مراسمی با شکوه؛

دانشمند برتر علمی دنیا در زادگاهش اردبیل تجلیل شد

دانشمند برتر علمی دنیا در زادگاهش اردبیل تجلیل شد

ایسنا/اردبیل آیین تجلیل از نخبه علمی و یک درصد دانشمند برتر جهان نورالدین قدیمی در زادگاهش اردبیل برگزار شد.

در مراسمی که ۲۱ آذر در سالن دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد به پاس خدمات علمی نورالدین قدیمی استاد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در رشته برق قدرت با اهدای لوح سپاس و هدایایی از این چهره سرشناس علمی دنیا تجلیل شد.


در این مراسم معاون استاندار اردبیل علم و حرکت‌های مؤثر در این زمینه را راهگشا در مسیر توسعه کشور و استان اردبیل اعلام کرد و گفت: باید از فعالیت‌های جریان‌ساز علمی در سطوح مختلف حمایت کنیم تا زمینه و بستر تقویت این امر ارزشمند فراهم آید.


کاظم دبیر با تجلیل از خانواده نورالدین قدیمی در تلاش مؤثر و راهگشا برای تقویت جبهه علم، دانایی و خردورزی اظهار کرد: علم نافع امروز بیش از هر زمان دیگر به نفع بشریت است تا به دور از آثار و زوایای ثروت‌اندوزی بتوان از منفعت این علم سودمند بهره جست.


وی تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان را هم راستا با توسعه علوم، فناوری‌های جدید و ظهور دانشمندان و محققان برجسته یادآور شد و تصریح کرد: ما جریان فرهنگی، علمی و خردورزی استان را در دوره جدید مسئولیت، پشتیبانی و حمایت می‌کنیم و امیدواریم حرکت‌های مؤثر در این زمینه راهگشا باشد.


در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز نورالدین قدیمی را مایه فخر و مباهات دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و افزود: این محقق برجسته با ارائه مقالات متنوع به اعتلای جایگاه دانشگاه آزاد کمک کرده است.


فرشید سلیمی حمایت دانشگاه آزاد را از چنین نخبگان و فعالان عرصه علم، فرهنگ و مسایل اجتماعی یادآور شد و خاطر نشان کرد: بیش از هر زمان دیگر امروز به توسعه و تحول علمی در کشور نیاز داریم.


مسئول هیئت‌النور اردبیل نیز اضافه کرد: هیئت‌النور در کنار مسئولیت خطیر معنوی و مذهبی، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را نیز در سرلوحه کارهای خود قرار داده است.


حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده بیان کرد: در مناسبت‌های مختلف هیئت‌النور در کنار انجام فعالیت‌های مذهبی سعی دارد تا به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان بسته‌های معیشتی تأمین و توزیع کند و در کنار آن تیم‌های مختلف این هیئت در سطح شهر به ضد عفونی و کارهای فرهنگی در حفظ سلامت مردم کمک کردند.


وی ادامه داد: بیش از ۱۵ سال است که نورالدین قدیمی در این هیئت با کمال خضوع و خشوع فعالیت جهادگونه دارد و امیدواریم این حرکت‌های معنوی و ارزشی تداوم پیدا کند.


نورالدین قدیمی که اخیرا به عنوان یک درصد دانشمندان برتر دنیا معرفی شده در سال ۶۴ در محله اسلامی اردبیل چشم به جهاد گشود و در رشته مهندسی برق در دانشگاه آزاد اسلامی موفق به دریافت مدرک لیسانس و فوق‌ لیسانس شد و در مقطع دکترا نیز ادامه تحصیل داده است.


۶ اختراع در حوزه برق قدرت، ۶ عنوان کتاب تخصصی در این حوزه، ۱۸۵ عنوان مقاله و ده‌ها اختراع و ابتکارات جدید به نام او ثبت شده به طوری که در مسابقات جهانی کره جنوبی مدال طلا و جام جهانی اختراعات مدال نقره را نصیب خود کرده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha