• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400092116395
  • خبرنگار : 50037

فرماندار اعلام کرد:

پوشش واکسیناسیون شهرستان اسدآباد سبز پررنگ است

پوشش واکسیناسیون شهرستان اسدآباد سبز پررنگ است

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت:شهرستان اسدآباد از جمله شهرستان‌هایی است که پوشش واکسیناسیون آن سبز پررنگ  بوده و بیش از ۸۵درصد افراد واجد شرایط در این شهرستان واکسن زده‌اند.

سعید کتابی در جلسه مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان با اشاره به آغاز الزامات و ضمانت اجرایی طرح مدیریت هوشمند در بستر سامانه امید از امروز ۲۱ آذرماه،  اظهار کرد: در این طرح سه رکن اساسی شامل غربالگری گسترده و مستمر، واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک همزمان با هم باید پیگیری و انجام شود.

وی با بیان اینکه در این طرح محدودیت با کسانی که واکسن نزده اند خواهد بود، یاد آور شد:در این طرح ۵ فعالیت دستگاه‌های اجرایی-واحدهای صنفی و تولیدی و کارگاهی  واقتصادی -مراکز علمی و تحقیقاتی وعلمی و آموزشی-حوزه های فرهنگی و اجتماعی و مراسمات -خودروهای تردد و حمل و نقل عمومی و درون شهری  مد نظر بوده که در این فعالیت‌های دارای مخاطبان تجمعی باید خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان دارای کارت واکسن بوده و تاییدیه کارت واکسن خود را ارائه دهند ضمن اینکه در برخی از مشاغل از جمله رستوران‌ها، هتل‌ها، باشگاه‌های ورزشی، بانک‌ها، تورهای گردشگری، پاساژها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تالار پذیرایی برای ارائه دهندگان خدمات، تزریق هر دو دُز واکسن ضرورت خواهد داشت و در طرح فوق در حوزه فرهنگی و اجتماعی و  مراسمات توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان تاکید شده است.

کتابی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ یک از مراکز واکسیناسیون بویژه مراکز تجمیعی واکسیناسیون سطح شهرستان تعطیل نخواهند بود و همچنان فعالیت خواهند داشت، اضافه کرد: باید کارت واکسن مالکین هر یک از واحدهای صنفی سطح بازار در معرض دید عموم مشتریان باشد در غیر این صورت در هنگام بازرسی‌ها قطعا با موارد متخلف برخورد خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس شهرستان ۵۱ درصد و رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی معلمان و دانش آموزان ۳۶درصد است، گفت: ارتقا و توجه به افزایش درصد موارد رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس شهرستان ضرورت دارد و باید نسبت به این امر توجه ویژه شود.

۶ هزار نفر از جامعه هدف شهرستان اسدآباد هنوز واکسن نزده اند

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد هم اظهار کرد:در حال حاضر در شهرستان اسدآباد لیست کامل واکسن نزده‌ها را داریم و بر اساس این لیست تاکنون شش هزار نفر واکسن نزده اند.

ایرج صالحی افزود: شهرستان اسدآباد دارای ۸۳هزار و ۵۰۰نفر جامعه هدف واجد شرایط واکسن بوده که از این تعداد  تاکنون۷۷هزار ۴۰۰ نفر واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون دُز اول شهرستان به بالای ۹۰درصد و دُز دوم به بیش از ۷۵درصد رسیده، تصریح کرد: در دو هفته اخیر که وضعیت شهرستان در شرایط آبی بوده در سه روز گذشته خوشبختانه موردی از بستری کرونایی نداشته‌ایم و صفر بوده است.

وی با اشاره با روند کاهشی شدن مراجعات بیماران سرپایی و بستری کرونایی و کاهش تعداد موارد مثبت پی سی آر و رپید تست ها   در شهرستان یاد آور شد: همچنان در بخش کرونایی شهرستان بیمارانی داریم که به‌ دلیل‌ نزدن واکسن گذرشان به آی سی یو افتاده  و اجرای طرح مدیریت هوشمند در بستر سامانه امید قطعا از نقش موثری در روند اقناع افراد واکسن نزده به دریافت واکسن برخوردار خواهد بود.

معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم تصریح کرد:پوشش واکسیناسیون جمعیت ۱۲تا ۱۷سال شهرستان اسدآباد در نوبت اول واکسیناسیون ۹۸.۹ درصد و در نوبت دوم ۸۰درصد بوده است.
الهام عظیمی از تزریق ۱۴۱هزار ۴۰۳دز واکسن در این شهرستان در بین جمعیت هدف واجد شرایط خبر داد و یاد آور شد:پوشش واکسیناسیون در کل روستاهای شهرستان اسدآباد در نوبت اول ۸۸درصد بوده است.

وی تعداد موارد بستری در بخش کرونایی این شهرستان را شش نفر برشمرد و اظهار کرد: از این تعداد بیماران بستری در بخش کرونا یک مورد مثبت کرونا بوده و خوشبختانه طی سه روز گذشته مورد کرونایی بستری نداشته ایم.

انتهای خبر

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha