• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400092116411
  • منبع : نمایندگی قزوین

معاون استاندار:

طرح مدیریت هوشمند کرونا از امروز ۲۱ آذر در قزوین اجرا می‌شود

طرح مدیریت هوشمند کرونا از امروز ۲۱ آذر در قزوین اجرا می‌شود

ایسنا/قزوین جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: طرح سکوی هوشمند مدیریت کرونا از امروز در قزوین اجرا می‌شود، این طرح در بخش کارمندان ابلاغ‌شده و بر اساس آن داشتن کارت واکسن یا تست پی سی آر منفی برای حضور کارمندان در محل کار الزامی است.

منوچهر حبیبی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۲۱ آذر ماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: استان ازنظر واکسیناسیون شرایط خوبی دارد و حدود ۹۰ درصد جمعیت استان دز اول واکسن و ۷۵ درصد دز دوم را دریافت کردند؛ البته باید تلاش کنیم این امر جامع و کامل باشد و تمام جامعه هدف واکسن دریافت کنند لذا از فرمانداران تقاضا داریم که واکسیناسیون در بخش‌ها به‌ویژه بخش رامند و شال را جدی‌تر در دستور کار قرار دهند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: موضوع مدارس برای همه ما دارای اهمیت است؛ با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد خانواده‌ها خواستار بازگشایی مدارس اما نگران رعایت پروتکل‌ها بودند، بنابراین از مدارس خواستیم که تعداد دانش آموزان را بر اساس ظرفیت کلاس‌ها در نظر بگیرند و هیچ کلاسی نباید با ظرفیت ۱۰۰ درصدی برگزار شود.

وی افزود: سرویس مدارس نیز دارای اهمیت است، با توجه به اهمیت موضوع واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس را در اولویت قراردادیم، وضعیت سرویس‌های بهداشتی به نسبت سال‌های گذشته باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد.

حبیبی یادآور شد: تهویه مدارس و کلاس درس باید موردتوجه قرار بگیرند، اگر مبلغ سه میلیارد تومان برای تهویه مدارس استان قزوین نیاز است باید توجه کنید که این عدد در مقابل سلامت ۲۳۰ هزار دانش‌آموز و ۱۶ هزار فرهنگی عدد قابل‌توجهی نیست اگرچه تأمین آن برای آموزش‌وپرورش سخت است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش از طریق خیرین و دولت باید هزینه را تأمین کند، اگرچه برخی از کلاس‌ها تهویه دارند و می‌توان این میزان را کاهش داد؛ تهویه هوا نه‌تنها برای زمان کرونا بلکه در شرایط عادی نیز مورد نیاز است.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با اشاره به اجرای سکوی هوشمند مدیریت کرونا بیان کرد: از امروز این طرح اجرا می‌شود، این طرح در بخش کارمندان به ادارات ابلاغ‌شده و بر اساس آن داشتن کارت واکسن یا تست پی سی آر منفی برای حضور کارمندان در محل کار الزامی است و باید در این زمینه نظارت صورت گیرد، از مدیران می‌خواهم که این مسئله را موردتوجه قرار دهند.

وی یادآور شد: بخش اصناف در مدیریت هوشمند کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است، داشتن کیو آر کد برای آن‌ها ضروری است تا مشتریان اعتماد کنند، اگر این طرح در بخش اصناف و حمل‌ونقل اجرا شود می‌توانیم بگوییم بخش اعظم استان را پوشش دادیم، مدیریت این دو بخش در مهار کرونا اهمیت دارد چراکه همه افراد با این دو بخش در ارتباط هستند.

حبیبی یادآور شد: همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز امکان فعالیت مجدد را دارند اما داشتن شرایطی از جمله کارت واکسیناسیون و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای برگزاری آن‌ها ضروری است؛ درواقع اجرای سکوی هوشمند مدیریت کرونا برای برداشتن محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها است.

وی اظهار کرد: برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه‌ها نیز با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی به دانشگاه‌ها واگذار شده است، هر دانشگاهی که امکان برگزاری امتحان در شرایط ایمن را دارد، می‌تواند بر اساس شرایط پروتکل‌های بهداشتی امتحانات خود را به‌صورت حضوری برگزار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha