• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۰۶:۵۴
  • دسته‌بندی: گزارش
  • کد خبر: 1400092116484
  • خبرنگار : 71596

ویدئو / «چمشیر»، گتوند دوم یا افتخار ملی؟

ویدئو / «چمشیر»، گتوند دوم یا افتخار ملی؟

جانمایی سد چمشیر در استان کهگیلویه‌وبویراحمد که روی سازند گچساران قرار دارد، امروز مورد بحث و نگرانی است؛ گروهی از متخصصان آن را گتوند دوم و یک فاجعه محیط‌زیستی می‌دانند،‌ اما پیمانکار و مجری طرح استدلال‌های منتقدان را رد می‌کند. آیا ادامه ساخت این سد منجر به تکرار ماجرای سد گتوند می‌شود؟

خبرنگار: سارا سبزی / تدوینگر: امید ابراهیمی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۳ ۰۸:۴۱

مشتی انسان بی سواد فقط به فکر سود خود هستند --تو این مملکت قحط الرجال اومده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۳ ۱۱:۰۶

گزارش خوب و مفیدی بود. لطفا حتما این موضوع را در ادامه بیشتر پیگیری بفرمایید. امان از بی علمی.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۳ ۱۱:۰۶

حالا مگه داخل کوی نمک هم نباشه سودی برای مردم داره؟ شهر هندیجان را و رود زهره زیبا و قدیمی را خشکاندن و کشاورزی و صیادی و کلا اکوسیستم منطقه را نابود کردن که مثلا چی بشه؟ جنایاتی را مرتکب شدن این اقایون که سالها بعد فقط تاریخ باید گواهی بده که چ بسر این مرز و بوم اوردن. اخه دشت لیراوای یا شمال استان بوشهر کشاورزی ابی کی داشته که حالا شما بفکر احیا ان افتاده اید.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۳ ۱۲:۵۸

در ممالک پیشرفته اما بی دین رشته درسی به نام زمین شناسی مهندسی وجود دارد که باید سایت مورد نظر برای ایجاد سدرا از لحاظ محل بدنه ودریاچه سد بررسی ودر صورت عدم وجود مشکلات زمین شناسی مراحل بعدی سدسازی انجام گیرد.در ایران ماشالله همه مهندس ودکتر ولی اکثر طرح های انجام شده در راستای اتلاف منابع مالی ونیروی انسانی واز همه مهمتر آلودگی منابع آب است که به نظر کمی مشکوک بوده و هدف آن کمک به خشکسالی وازبین بردن منابع آب کشور است.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۵ ۲۱:۱۷

در مصاحبه بجای عضو آهکی گوری اشتباها عضو آهکی گرو تلفظ شد که غلط است و از این اشتباه لفظی پوزش می خواهم. بخش آهکی گوری عضو از سازند میشان می باشد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۴ ۱۲:۵۲

اما فکر کنم گنبدهای نمکی زاگرس بیشتر در شرق گسل قطر کازرون رخنمون دارند و سد چمشیر در غرب این گسل واقع شده. بد نیست یه نگاهی دوستان زمین شناس بندازن.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۶ ۱۹:۱۲

واقعاااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟گتووووووووووند عبرت نشده ونمیشه ونخواهدشد........اینا حالاحالاهاهنوز بااین مرزوبوم کاردارن.....