• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092116508
  • خبرنگار : 71145

در دیدار با مقداد

پدرسن: آمادگی آمریکا و کشورهای غربی برای ارتباط با دمشق را حس کرده‌ایم

پدرسن: آمادگی آمریکا و کشورهای غربی برای ارتباط با دمشق را حس کرده‌ایم

فرستاده سازمان ملل به سوریه امروز، یکشنبه تاکید کرد: آمریکا و چندین کشور عربی و غربی آماده ارتباط با سوریه هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سوریه، گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در اظهاراتی بعد از دیدار با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در دمشق تاکید کرد: در مذاکراتم با مسؤولان غربی، آمریکایی و اروپایی نزدیک شدن تدریجی به دمشق و روی باز نشان دادن برای ارتباط با سوریه را حس کردم.

پدرسن افزود: موعد دور آینده نشست‌های کمیته قانون اساسی سوریه مشخص نشده است. من در دیدارهای امروزم با رئیس هیئت دولت سوریه در کمیته نیز ملاقات خواهم کرد.

پدرسن همچنین جزئیات دور اخیر سفرهایش به کشورهای مختلف و ادامه تلاش‌ها برای برگزاری دور آتی نشست کمیته قانون اساسی را با مقداد مطرح کرد.

مقداد به نقش خرابکارانه نظام ترکیه و اقدامات خصمانه و غیرانسانی این کشور چه در زمینه عدم پایبندی به خروجی‌های نشست آستانه و سیاست‌های ترکیه در مناطق تحت اشغال یا قطع آب از ساکنان الحسکه اشاره کرد و آنها را نقض علنی قوانین بین‌المللی دانست.

وزیر خارجه سوریه اشاره کرد، این گام ترکیه در چارچوب حمایت مستمرش از گروه‌های تروریستی و تلاش‌های ناامیدکننده آن برای مانع‌تراشی در مسیر ثبات سوریه است.

مقداد در این زمینه بر اهمیت اجتناب از هرگونه مداخله خارجی در روند فعالیت کمیته قانون اساسی تاکید کرد و گفت این مذاکرات باید بین خود سوری‌ها در راستای تحقق خواسته‌های آنها باشد نه در جهت خدمت به برنامه‌های کشورهای دشمن سوریه.

او از عملکرد جانب گروه ملی و مشارکت مثبت آن در فعالیت کمیته تشکر کرد.

خبرگزاری سانا در ادامه گزارش داد، نشست امروز مقداد و پدرسن حول تحولات سوریه و روند سیاسی بود.

مقداد اخیرا در مصاحبه تلویزیونی گفته بود، قرار بود پدرسن به سوریه سفر کند؛ اما به دلیل سویه جدید ویروس کرونا این سفر به تعویق افتاد.

او توضیح داد، انتظار می‌رود کمیته قانون اساسی اواسط ماه جاری میلادی نشست برگزار کند.

آخرین سفر پدرسن به سوریه 11 سپتامبر گذشته بود که در آن زمان بر لزوم پایبندی کشورها به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل در روابط بین‌المللی تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha