• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400092116551
  • خبرنگار : 71594

تصویب موادی از طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های اجرایی در کمیسیون اجتماعی

تصویب موادی از طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های اجرایی در کمیسیون اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی طرح بکارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: ماده 5 به بعد این قانون مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

کیومرث سرمدی واله در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز بررسی طرح بکارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه های اجرایی ادامه داشت که ماده 5 به بعد آن مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در ماده 5 این قانون، دستگاه ها در رابطه با اشخاصی که در زمان تصویب این قانون به طور تمام وقت (به صورت قرارداد کار معین، شرکتی، طرحی یا کارگر مشمول قانون کار شاغل در مشاغل ثابت یا موقت یا عناوین دیگر) با دستگاه ها همکاری دارند و این افراد مستقیما از محل اعتبارات دستگاه یا با واسطه از محل اعتباراتی که به پیمانکار تخصیص پیدا کرده حقوق دریافت می کنند و بر اساس تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور از طریق فراخوان یا شرکت در آزمون فراگیر و طی مراحل گزینش، به کارگیری نشده اند، دستگاه ها موظفند که ظرف مدت سه ماه از طریق انجام کارسنجی توسط کارگروهی که در مواد قبلی این قانون تعیین شده بود، گزارشی در خصوص نیاز یا عدم نیاز دستگاه به خدمات این افراد تهیه کنند .

وی ادامه داد : پس از تایید کمیته ای که در ماده دو این دستورالعمل در گذشته تصویب شده بود، موضوع را به مراجع ذیربط اعلام کرده و تاییدیه آن را بگیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مراجع مذکور نیز مکلفند ظرف مدت سه ماه از تاریخ وصول این گزارش، بررسی لازم را به عمل  آورند و در صورت احراز نیاز دستگاه به خدمات این اشخاص طبق قانون کار و مبتنی بر طرح توانمندی این مشاغل با آنها قرارداد ببندند.

سرمدی با اشاره به اینکه مواد قانونی که امروز به تصویب رسید تبصراتی نیز داشت، گفت: در یکی از تبصره ها آمده است که کارکنان موضوع ماده 5 که تا پایان سال 98 با دستگاه همکاری داشته و هم اکنون نیز رابطه خدمتی مستمر دارند، چنانچه در آینده در آزمون استخدامی شرکت کنند، به ازای هر سال سابقه 5 درصد به نمره آزمون آنها اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره دیگر یک سری دستگاه ها موظف شدند که با اشخاص موضوع ماده 5 این قانون که حسب تایید سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان هایی که تابع امور اداری و استخدامی نیستند مانند شهرداری ها و... که از طریق فراخوان و شرکت در آزمون، نشر آگهی عمومی و طی کردن مراحل گزینش، دارای شرایط خدمت بوده اما رسمی و پیمانی نیستند نیز مطابق تبصره دو همین بخش رفتار کرده؛  یعنی کسانی که یک یا دو سال سابقه دارند را کمیته بررسی کرده تا اگر سابقه خدمتشان تایید شد این افراد نیز به صورت رسمی به کار گرفته شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: تبصره دیگر که باید به آن توجه کرد این بود که افرادی که دارای سابقه 2 سال و بالاتر هستند از مراحل کارسنجی که کارگروه بررسی می کند که آیا به این افراد نیاز دارد یا نه، مستثنی هستند.

سرمدی در پایان گفت: همچنین در مواد 6 و 7 این قانون نیز الزاماتی به تصویب رسید که بعد از تصویب و لازم الاجرا شدن این قانون، اگر دستگاهی به هر عنوان این قانون را اجرا نکند یک سری مجازات هایی برای آن دستگاه در قانون در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۲۲:۲۳

متأسفانه نماینده ها فقط بفکر تبدیل وضعیت نیروهایی هستند که با رابطه وارد سیستم شده اند نخبه های کشور هم بخاطر بیکاری در حال خروج از کشورند... متاسفم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۳ ۱۴:۴۶

خاک تو چشم اون نخبه ای که کارمند دولت شه !!!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۲۳:۰۸

نیروهای شرکتی شامل طرح میشن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۲ ۰۰:۴۴

سلام وخسته نباشید عزیزان لطفا راهنمایی کنید . بنده که چهارده سال سابقه کار دارم کد پرسنلی هم دارم یا همون شماره پرسنلی اون وقت موضوع ما چطور میشه ما هم باید تو ازمون شرکت کنیم . شرایطش به چه شکله اطلاع دارید ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۲ ۱۵:۵۱

اگر 2 سال بيشتر سابقه داري رسمي ميشي

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۲ ۰۰:۵۰

اینجاش جالبه که قانون گذار داره برای کار غیر قانونی قانون میذاره ماده 47 و 52 و تبصره ماده 51 هرگونه بکارگیری نیروی رابطه ای و غیرقانونی (شرکتیهایی که اکثرا سفارشی مدیران هستند) رو منع کرده و خلاف اعلام کرده حالا این خلافها رو داره ساماندهی میکنه؟؟؟؟!!!! بهتر نیست که فکری به حال اون افراد باهوشی بکنند که فقط بخاطر یکی دو نمره در آزمون استخدام موفق نشدند که رسمی یا پیمانی بشن و پارتی و آشنا هم نداشتند که سفارشی به شرکتهای پیمانکاری تحمیل و پمپاژ بشن؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۳ ۱۰:۴۱

شما حیفی باهوش جان شما بهتره بری کشورای دیگه که قدرتو بدونن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۲ ۰۱:۰۷

من قبولی در آزمون قراردادی ۱۴۰۰ را دارم می توانم تبدیل وضعیت شوم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۲ ۰۱:۱۲

ما که آخرش نفهمیدیم چی میگویید یک روز قرارداد یک ساله وسال بعد قرارداد دوساله وبعد رسمی را مطرح می کنید چند روز بعد می گویید همه باید آزمون بدهند آزمون که هر سال برگزار میشود من امسال در آزمون قراردادی وزارت بهداشت قبول شدم می توانم با این قبولی تبدیل وضعیت شوم راهنمایی کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۲ ۰۶:۰۵

یه خسته نباشید بگید . برای اون بنده خدایی که ده سال سابقه داره و قراردادی هستش هیچ اتفاق خاصی نیفتاد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۲ ۰۸:۲۹

خدا کنه این ظلم و تبعیضی که سالیان سال هست در حق نیروهای کارشناس شرکتی شده است برچیده شود من خودم با سه مرحله مصاحبه و گزینش استخدام شرکتی شدم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۳ ۱۵:۱۴

کسی که میگه شرکتیها پارتی دارن سرشار از هوش هست اونا رسمی کنین که خوب میشه ازش استفاده کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۴ ۰۹:۴۲

نیروهای قراردادی چه کارگری چی معین 13سال تودستگاه کارکردند بباییدبراساس بارم بندی هرسال سابقه جمع بندی کنیدوبه عددموردنظرشماتاییدشد بدن ازمون ایشان راپیمانی کنید