• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092116619
  • خبرنگار : 71145

رایزنی مک‌گورک با صالح و الاعرجی درباره پایان ماموریت رزمی ائتلاف بین‌المللی در عراق

رایزنی مک‌گورک با صالح و الاعرجی درباره پایان ماموریت رزمی ائتلاف بین‌المللی در عراق

رئیس جمهوری عراق در کاخ بغداد با هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و هیئت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در کاخ بغداد با «برت مک‌گورک»، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و هیئت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه و توسعه و پیشبرد آن در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیست از طریق گفت‌گوهای راهبردی موجود میان دو کشور در راستای تحقق منافع مشترک و نیز پایان نقش رزمی ائتلاف بین‌المللی، تقویت توانمندی نیروهای امنیتی عراق از رهگذر مشورت‌دهی و تاکید بر اهمیت مبارزه با تروریسم و هسته‌های باقی مانده آن رایزنی کردند.

دو طرف همچنین درخصوص تحولات منطقه‌ای مورد اهتمام مشترک تبادل نظر و بر لزوم کاستن از شدت بحران‌های منطقه و حمایت از روند گفت‌وگوها برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از بروز درگیری‌ها تاکید کردند.

برهم صالح در پایان بر نقش مهم و محوری عراق در منطقه به عنوان عنصری ثبات‌بخش و مایه توافق و ارتباط اقتصادی، تجاری و توسعه در راستای تحقق امنیت و ثبات همه کشورهای منطقه تاکید کرد.

برت مک‌گورک همچنین در دیدار با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق خروجی‌های چارچوب استراتژیک با عراق را بررسی کرد و گفت، کشورش براساس توافق دوجانبه از آسمان، آب و زمین عراق برای تجاوز به کشورهای هم‌جوار استفاده نخواهد کرد.

در این دیدار دو طرف مسائل امنیتی و سیاسی عراق و منطقه را بررسی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۲ ۰۶:۳۶

قبایل عراق تقلب در انتخابات را رد کردند بسیاری از رد جعل و داد و بیداد قبیله ای

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۲ ۰۸:۲۲

به مردم عراق کمک کند . پایان دادن به تقلب انتخاباتی بی عدالتی است که مردم عراق با تقلب انتخابات خود قرار گرفته اند