• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1400092216827
  • خبرنگار : 71021

دیدار معاونان میراث فرهنگیِ ۴۰ سال اخیر

دیدار معاونان میراث فرهنگیِ ۴۰ سال اخیر

معاون میراث فرهنگی از دیدار با معاونان میراث فرهنگیِ ۴۰ سال اخیر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی دارابی که همزمان قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، در صفحه اینستاگرامش درباره این دیدار از عنوان «گفت‌وگو و انتقال تجربه» استفاده کرد و نوشت: «یکشنبه ۲۱ آذرماه میزبان معاونان میراث فرهنگی در ۴۰ سال اخیر بودم. این قبیل نشست‌ها نقش مهمی در همدلی، هم‌افزایی و انتقال تجربه‌ها دارد. مدیران و تجارب دوران کاری آن‌ها سرمایه ملی و نه فردی است. هنر آن است که این تجارت ارزنده را با تکریم و احترام از مدیران گذشته برای دستیابی و داشتن تحلیل درست از وضع موجود، چالش‌ها و موانع پیش‌ رو و چشم‌انداز و افق آینده به‌دست آورد.

زنده‌یاد دکتر باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی، محمدحسن محبعلی، سیف‌الله امینیان، فریبرز دولت‌آبادی، مسعود علویان صدر، آتوسا مؤمنی، مهدی حجت و محمدحسن طالبیان در سمت معاونان میراث فرهنگی انجام وظیفه کرده‌اند. باید قدردان مدیران پرتلاش، خدوم و خدمتگزار کشور بود.»

دیدار معاونان میراث فرهنگیِ ۴۰ سال اخیر

دارابی که از صدا و سیما به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمده، پیش از این دیدارهایی با مهدی حجت، بنیانگذار سازمان میراث فرهنگی داشته است. به تازگی نیز در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نشستی با حضور پیشکسوتان میراث فرهنگی و عزت‌الله ضرغانی برگزار شده که سه‌شنبه پیش ‌رو، طبق اعلام ضرغامی نشست دوم با گروه دیگری از کارشناسان و پیشکسوتان میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

برخی اظهارنظرها و طرح ایده‌هایی درباره تخریب بافت تاریخی شیراز، کوچک شدن حریم برخی آثار تاریخی، تمییز ندادن بافت تاریخی از بافت فرسوده و انتخاب مدیران غیرمتخصص، از جمله نگرانی‌هایی است که انتظار می‌رود با این دیدارها و برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی، از حجم آن کاسته شده و ضمن شفاف‌سازی درباره آن‌ها، ایده‌ها، طرح‌ها، روش‌ها و اظهارنظرهای کارشناسی‌شده‌ای از دل این نشست‌ها و دیدارها بیرون آید و اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۲ ۱۰:۲۱

پس بهشتی کووووو؟؟؟؟؟