• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400092217004
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی:

هنرمندان باید برای نمایش حماسه دوساله کادر درمان بسیج شوند

هنرمندان باید برای نمایش حماسه دوساله کادر درمان بسیج شوند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی با اشاره به لزوم ثبت زحمات دو ساله کادر درمان، گفت: ما وظیفه داریم تا هنرمندان را برای نشان دادن حماسه‌ای که کادر درمان رقم زده‌اند بسیج کنیم.

مجید عسگری در مراسم اکران فیلم مستند «آنجا سپیده دم» که همزمان با برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی «ساحل نجات»، گرامیداشت روز پرستار و تقدیر از پرستاران و جهادگران عرصه سلامت شامگاه یکشنبه، ۲۱ آذر ماه، در مجتمع سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد با اشاره به فیلم مستند آنجا سپیده‌ دم که به نویسندگی و کارگردانی محسن جهانی و هاشم مسعودی تهیه شده است، اظهار کرد: به عنوان یک شهروند از عزیزانی که در دو سال گذشته در بیمارستان‌ها زحمت کشیده‌اند کمال تشکر و قدردانی را دارم. در این دو سال ما در حوزه هنری هم تلاش کرده‌ایم تا به اندازه خودمان کمی از زحمات پرستاران و کادر درمان بزرگوار را جبران کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا نمایشگاه آثار تجسمی ساحل نجات با هدف نمایش تلاش‌های دو ساله کادر درمان گشایش یافته است. همچنین عزیزان هنرمندی مانند محسن جهانی و هاشم مسعودی به صورت خودجوش تلاش کرده‌اند تا کارهای زیادی را در این حوزه انجام دهند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: امیدوارم که از این به بعد هم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهیم فضایی را برای ثبت و ماندگار کردن زحمات دو ساله عزیزان کادر درمان را مهیا کنیم. ما وظیفه داریم تا هنرمندان را برای نشان دادن این حماسه دو ساله که کادر درمان رقم زدند بسیج کرده و سهم خود را ادا کنیم.

فروغی: چفیه پرچم دوم من است

جواد فروغی، قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو و پرستار، در این مراسم، گفت: من با افتخار خود را عضوی از جمع پرستاران می‌دانم و صمیمانه هفته پرستار را به تمامی هم‌لباسان تبریک می‌گویم. من چندین سال توفیق داشتم تا به عنوان پرستار به مردم خدمت کنم و پس از چند سال که مشغول این شغل پرافتخار بودم به صورت اتفاقی با رشته ورزشی تپانچه بادی آشنا شدم. کمتر از چند ماه به واسطه استاد گران‌قدر خود، دکتر خدابنده‌لو، با اصول اولیه این رشته آشنا شدم. از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۶ به صورت غیرحرفه‌ای این ورزش را ادامه می‌دادم و در زیرزمین بیمارستان تمرین می‌کردم. 

وی ادامه داد: پس از سال ۱۳۹۶ به پیشنهاد مربی دیگر خود، علیرضا قیاسی، وارد مسابقات لیگ برتر کشوری تپانچه بادی شدم و در همان سال تیم ملی ایران از من دعوت کرد تا در مسابقات جهانی شرکت کنم. در ساعات اولیه سال ۱۴۰۰ توانستم اولین مدال طلای جهانی و همچنین در ادامه‌ مدال طلای المپیک را در این رشته کسب کنم.

این قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مدافع سلامت با اشاره به مسابقه فینال خود در مسابقات المپیک ۲۰۲۰، عنوان کرد: پس از پیروزی در مسابقه پایانی در مقابل رقیب صربستانی بنده سجده کردم و از قصد زمان بیشتری را در سجده ماندم. دوربین‌های مسابقه باید تصویر قهرمان مسابقه را پخش می‌کردند و اگر نمی‌خواستند من را نشان دهند با طولانی شدن سجده من این اختیار را از آن‌ها سلب کردم.

وی خاطرنشان کرد: من چفیه را پرچم دوم خود می‌دانم و نمادی است از مقاومت و خاک‌هایی که مردم برای دفاع از ناموس خودشان در مقابل دشمنان خورده‌اند.

ذاکریان: فروغی دین خود را به انقلاب ادا کرد

محسن ذاکریان، مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز در این مراسم، گفت: حضرت زینب(س) در اوج سختی‌ها و در اوج اتصال به خدا پرستاری از امام عصر خویش را به دوش کشید و این افتخار را برای همه بانوان رقم زد که ظرفیت یک زن تا به کجا می‌تواند باشد. ایشان قطعاً الگوی تمام پرستاران است و باید از آن بزرگوار درس فداکاری و از خودگذشتگی در سختی‌ها را بگیریم.

وی در رابطه با کسب مدال طلای المپیک توسط جواد فروغی و سجده شکر او در مسابقه پایانی، عنوان کرد: پرستاران بسیاری علاوه بر پرستاری در عرصه‌های دیگر می‌درخشند و افتخار آفرینی می‌کنند. قهرمان جواد فروغی عزیز با افتخارآفرینی خود در عرصه المپیک و کسب مدال طلا، علاوه بر اینکه افتخاری را برای ملت ایران آفریدند، برای جامعه پرستاری هم این افتخار را کسب کردند. قهرمان فروغی با وجود اینکه در بالاترین سکوی قهرمانی حضور داشت، در اوج تواضع و فروتنی سجده‌ای را در محضر باری‌تعالی به جا آورد و دِین خودش را با چفیه‌ای که به همراه داشت به انقلاب اسلامی ادا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha