• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400092217025
  • خبرنگار : 71613

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: عزیزی‌خادم سواد حقوقی‌اش را بیش‌تر کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: عزیزی‌خادم سواد حقوقی‌اش را بیش‌تر کند

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سال گذشته به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی گام‌های بلندی برای حمایت از ورزش برداشتیم و امیدوارم امسال هم در لایحه بودجه قدم‌های محکمی برای ورزش برداریم.

به گزارش ایسنا، احمد راستینه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس صبح دوشنبه در مراسم بدرقه کاروان کاراته به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: از این که عضو کوچکی از جامعه کاراته هستم به خودم می‌بالم و حضورم در جمع شما برایم تاریخی و به یادماندنی است‌. مجلس شورای اسلامی به عنوان مجموعه قانون گذار کشور وظیفه حمایت از ورزش را دارد. سال گذشته به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی گام‌های بلندی برای حمایت از ورزش برداشتیم و امیدوارم امسال هم در لایحه بودجه قدم‌های محکمی برای ورزش برداریم.

او در ادامه افزود: اگر وزیر بود این نکات را می‌گفتیم اما امیدوارم آقای احمدی و اقای صالحی امیری توجه ویژه‌ای به کاراته داشته باشند تا از شما به عنوان قهرمانان حمایت کنند. به عنوان عضوی از جامعه ورزشی کشور معتقدم اگر این کاروان با نام کاروان عزم و ایمان نام‌گذاری شده  این عزم و ایمان باید در میدان ورزشی نشان داده شود.  جامعه کاراته ایران جزو بهترین جامعه ورزشی کشور بوده است. من عزم، اراده، ایمان و تعهد را در کاراته در میادین مختلف دیده‌ایم.

راستینه ادامه داد: امروز هم شما پرچمدار ایران در عرصه ورزشی هستید با افتخار عرض می‌کنم که مکتب حاج قاسم سلیمانی آرام آرام به مکتب جهانی تبدیل می‌شود. باید بتوانیم از این مکتب پیروی کنیم. ورزشکاران سال‌های سال در میادین مختلف تلاش می‌کنند و استرس مبارزه را به جان می‌خرند، این تاسی از مکتب حاج قاسم سلیمانی است. امیدوارم با مدال‌های رنگین برگردید.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه گفت: خوشبختانه فدراسیون توانسته تیم کاملی را به مسابقات اعزام کند و امیدوارم این تیم که امروز کامل و در همه رده‌های سنی شرکت می‌کند، آغاز تحولی جدی در حوزه کاراته باشد و سال‌های آینده شاهد شکوفایی بیش‌تر این رشته در کشور باشیم.

راستینه هم‌چنین در جمع خبرنگاران در مورد حضور در مراسم بدرقه کاروان کاراته به قهرمانی آسیا گفت: جمع مصمم، باانگیزه با پیامی روشن برای جامعه ایران دیدیم که قهرمانی مسابقات قزاقستان هم به شرط وجود اراده روی تاتامی وجود دارد. روحیه‌ و انگیزه‌ای خوب و اراده‌ای پولادین برای خوشحالی مردم ایران وجود دارد. اعزام تیمی کامل در همه اوزان نشان می‌دهد رویه‌ای زیبا در ورزش ما وجود دارد تا در سکوهای پرافتخار قرار بگیریم.

او در ادامه بیان کرد: سال گذشته مجلس قدمی بلند برای حمایت از ورزش برداشت اما برای سال آتی باید کار و حمایتی ویژه صورت بگیرد. تک تک ورزشکاران پرچمدار عزت و شرف کشور هستند. وزارت ورزش و جوانان برنامه خوبی دارد و مطمئنم آثار آن به‌زودی نمایان می‌شود.

راستینه در مورد اختلاف فدراسیون فوتبال و مجلس شورای اسلامی در مورد بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: طبق قانون فدراسیون‌ها نهاد عمومی غیردولتی مستقل هستند که مجامع برای‌شان تصمیم می‌گیرند. دولت یک لایحه به مجلس داده تا بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال تغییر کند و بشود نهاد غیردولتی مستقل. در قانون کشور چنین عنوانی وجود ندارد و نمی‌توان بودجه‌ای به آن تخصیص داد. ما برای جلوگیری از مشکل استقلال آن‌ها را نهاد عمومی جلوه داده‌ایم. هیچ بن‌بستی از نظر قانونی وجود ندارد و ما در مجلس بررسی این را شروع کرده‌ایم. دوستان اصرار دارند الزاما این بند تصویب شود که در اختیارات من نیست. صحن مجلس و کمیسیون مربوطه باید تایید کنند.

او به تصویب اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک لایحه ۱۳ سال مانده در مجلس تصویب و وزارت ورزش صاحب قانون شد. نمی‌شود ظرف یک سال مجددا لایحه آورد. خلا قانونی وجود نداشته و فدراسیون فوتبال کاملا مستقل است و حمایت دولت را هم داشته. این بند را برداریم نمی‌شود ردیف در بودجه سال گذاشت. به عزیزی‌خادم توصیه می‌کنم سواد حقوقی‌اش را بیش‌تر کند. مراحل و فرآیند تصویب قانون اجباری نیست و فرد حقوقی فدراسیون باید مسیر را بداند. فدراسیون سال های متمادی با نهاد عمومی اداره شده و افتخار کسب کرده، چرا این حاشیه‌ها مطرح شده و پیام به فیفا دادند؟ فیفا می‌داند در ایران بن‌بست قانونی نداریم و فدراسیون فوتبال هم نهادی مستقل است بدون دخالت دولت.

وی  در مورد این که گفته شده فیفا تا ۱۰ اسفند به فدراسیون مهلت داده، بیان کرد: اگر رییس فدراسیون اصرار به تغییر بند دارد، در فرایند قانونگذاری نیاز به طی مسیر قانونی است. اصرار بر این غلط، غلط است و مجلس کارش را قانونی صورت داده است. فیفا بر اساس قواعد داخلی به تمام کشورها احترام گذاشته و وقت نداشتن، حرف غلطی است. ما  نهاد بودجه بگیر را عمومی غیردولتی کرده‌ایم که در صورت تغییر، تمام فرایند قانونگذاری و اساسنامه تیپ باید تغییر کند.

این نماینده مجلس در مورد لایحه بودجه  و ادغام بودجه کمیته ملی المپیک با وزارت ورزش گفت: بودجه تازه آمده، دولت برای نظارت شفاف تصمیمی گرفته و برخی سرفصل‌ها را ادغام کرده است. مجلس هم هر چه نفع ورزش کشور را تصویب می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha