• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1400092217221
  • خبرنگار : 71474

رضایی:

توسعه صادرات راه عبور از مشکلات اقتصادی است

توسعه صادرات راه عبور از مشکلات اقتصادی است

معاون اقتصادی رییس جمهوری می‌گوید ایران باید با توسعه صادرات، از مشکلات اقتصادی و محدودیت‌هایی که علیه اقتصاد وضع شده عبور کند.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی امروز در مراسم روز ملی صادرات اظهار کرد: اقتصاد ایران در دوره پیش از انقلاب اسلامی عقب مانده نگه داشته شده بود و امروز نیز با محدودیت‌هایی که ایجاد کرده‌اند به دنبال آن هستند که مانع پیشرفت ایران شوند ولی توسعه صادرات غیرنفتی می‌تواند این نقشه‌ها را کنار بزند.

وی با بیان اینکه صادرات خط مقدم تولید ثروت ملی است، بیان کرد: در اقتصاد ما توسعه صادرات نقش بسیار کلیدی دارد و در کنار آن ترانزیت و عبور محموله‌های دیگر کشورها از ایران نیز بسیار مهم است. ایران از نظر سرزمینی توان رقابت با بسیاری از کشورها را دارد و با مزیت‌های رقابتی امکان جهش صادراتی وجود خواهد داشت. ما چهارراه ارتباطی منطقه هستیم و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه توسعه صادرات نیاز به انجام جراحی‌های عمیق اقتصاد دارد، توضیح داد: اولین گام در این حوزه با اصلاحات تجاری و صدور بخشنامه جدید آغاز می‌شود و در گام‌های بعدی باید در حمل و نقل و گمرک ناهماهنگی‌ها به حداقل برسد.

رضایی ادامه داد: البته هریک از این اصلاحات باید با دقت فراوان و توجه به تمامی ابعاد اقتصادی کشور انجام شود زیرا در غیر این صورت مشکلات باقی خواهد ماند و حتی مشکلی جدید به وجود می‌آید. دولت تلاش می‌کند که با استفاده از ظرفیت و فرصت‌ها، برای سربازان اقتصادی مقدمات افتخار آفرینی فراهم و عقب ماندگی‌ها را جبران کند.

وی با بیان اینکه امروز اقتصاد ایران با برخی تحریم‌های داخلی مواجه است، تصریح کرد: اینکه میان برخی دستگاه‌های داخلی برای ترخیص کالا عدم هماهنگی وجود داشته باشد و این موضوع به تاخیر در امور صادرات منجر شود قطعا پذیرفته نیست. ما باید به این مشکلات داخلی تحریم‌های خارجی را نیز اضافه کنیم. ما در مذاکرات وین به دنبال لغو تحریم‌ها هستیم اما در عین حال باید مواظبت کنیم که رودست نخوریم.

معاون اقتصادی رییس جمهور خاطرنشان کرد: رفع قوانین دست و پاگیر یکی از اولویت‌های مهم دولت است. تلاش می‌کنیم تصمیمات ستاد اقتصادی و همینطور طرح‌ها در هیئت دولت و در جلسه سران قوا به طور کامل پیگیری شود و با ایجاد هماهنگی‌های لازم دستاوردهای بزرگی در این عرصه به ثبت برسد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha