• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092217275
  • خبرنگار : 71661

مشاور امنیت ملی روسیه زودتر از بلینکن به جاکارتا رسید

مشاور امنیت ملی روسیه زودتر از بلینکن به جاکارتا رسید
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در فرودگاه بین‌المللی جاکارتا

وزیر امور خارجه آمریکا، که به تازگی نسبت به حمله احتمالی روسیه به اوکراین، به مسکو هشدار داده بود، امروز (دوشنبه) به اندونزی سفر کرده و متوجه شد که دستیار ویژه رئیس جمهوری روسیه نیز، زودتر از او و برای گفت‌وگوهای امنیتی به جاکارتا سفر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تنها یک روز پس از نشست وزرای خارجه گروه هفت که در بیانیه آن، به صورت جدی از روسیه درخواست شده بود تا تجمیع نیروهای نظامی‌اش در مرز اوکراین را متوقف کند، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا برای سفری دو روزه وارد اندونزی شد، در حالی که هواپیمای نیکلای پاتروشف، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری روسیه بر سرش سایه افکنده بود. پاتروشف سومین مقام ارشد دولت روسیه است.

اندکی قبل از فرود هواپیمای بلینکن، سفارت روسیه در جاکارتا اعلام کرد که پاتروشف نیز در سفری دو روزه، به اندونزی آمده است. این زمان‌بندی به این معناست که بازدید پاتروشف از اندونزی، با سخنرانی که قرار است بلینکن در روز سه شنبه درباره استراتژی دولت آمریکا در منطقه هند-اقیانوسیه انجام دهد، همزمان شده است.

نشانه‌ای مبنی بر ملاقات احتمالی این دو دیپلمات وجود ندارد؛ همچنین به نظر نمی‌رسد هیچ یک از این دو، به حضور دیگری در جاکارتا اشاره‌ای بکند.

شایان توجه است که اندونزی، محل استقرار مقر اصلی «آسه‌آن» (مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا) بوده و در صحنه امنیت منطقه، بازیگری کلیدی است.

بلینکن در روز دوشنبه با جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی دیدار کرده و در روز سه‌شنبه، برنامه شلوغی خواهد داشت که سخنرانی مذکور درمورد استراتژی‌های جو بایدن، ریاست جمهوری آمریکا، یکی از آن‌هاست.

سفارت روسیه در مقابل اعلام کرد که طرف اصلی صحبت پاتروشف در این سفر، محمد محفوظ، وزیر هماهنگی امور سیاسی، حقوقی و امنیتی اندونزی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha