• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400092217322
  • خبرنگار : 50210

رییس دانشگاه علوم پزشکی:

مدارس و دانشگاه های اراک را تا پایان هفته مجازی کنید

مدارس و دانشگاه های اراک را تا پایان هفته مجازی کنید

ایسنا/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خواستار مجازی شدن مدارس و دانشگاه های اراک تا پایان هفته شد.

دکتر سید محمد جمالیان ۲۲ آذرماه ۱۴۰۰ در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهر اراک اظهار کرد: وضعیت سکون هوا تا آخر هفته ادامه دارد و با توجه به اینکه باید طبق قانون یک پله بالاتر محدودیت ها اعمال شود، دانشگاه درخواست دارد که مدارس و دانشگاه ها تا پایان هفته مجازی باشند.

وی تصریح کرد: دانشگاه نسبت به موضوع آلودگی هوا بی تفاوت نیست، اما لازم است اقداماتی انجام گیرد که اهمیت مسئله برای خانواده ها دوچندان شود و در این راستا در کنار تعطیلی مدارس باید فعالیت های ساخت و ساز، تردد خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی متوقف شود و قطعا با اطلاع رسانی کامل اقدامات می توان اهمیت موضوع را به شهروندان اطلاع داد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه یک فعال محیط زیست در اراک گفت: سوال مردم این است که چرا تجمع و اعتراض به وضعیت آلودگی هوا برگزار نشد.  این مطالبه نباید صرفا به تلاش برای اختصاص گاز محدود شود.

محمدرضا خالقی اردهالی تصریح کرد: بیش از ۹۷ درصد مردم اراک نسبت به آلودگی حساسند و تصور عموم این است که بیش از ۹۰ درصد آلودگی سهم نیروگاه است، موضوع تخصیص گاز به نیروگاه مسئله اصلی نیست، بلکه مسئله این است که از یک اقدام غیرقانونی جلوگیری شود.

خالقی خواستار برخورد قانونی و جدی با این مسئله مهم شد و گفت: به نظر می رسد که برخی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای اراک فقط برخی از شاخص ها را اندازه می گیرند و لازم است که نسبت به تعطیلی مدارس توجه داشت، درست است که دانش آموزان ساعات اندکی در مدارس هستند، اما تعطیلی مدارس، آلارم و تلنگر را به مردم و شهروندان می زند که باید مراقبت بیشتری در مواجهه با آلودگی هوا داشته باشند و از پارامتر های این ایستگاه های سنجش آلودگی هوا برای تصمیمات استفاده شود.

دیگر فعال محیط زیست اراک در این جلسه بیان کرد: یک سری از مسیولان در تهران به معنای واقعی در جریان مشکلات و چالش های اراک نیستند و باید از فرصت ها برای ملاقات با آنها و بیان وضعیت واقعی اراک استفاده کرد.

سیاوش آقاخانی افزود: ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون به صورت مستقیم وارد نایژک می شود و شاید مشکلات آن از گوگرد کمتر نباشد.

وی افزود: وضعیت نیمه نخست سال نسبت به وضعیت کنونی اراک تغییر خاصی نداشته است و در هردو مقطع آلایندگی بالاست.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی شهرداری اراک مصوبات را اجرایی نمی کند، در این شرایط الوده، جارو کردن شهر گردوخاک بیشتری را به هوا وارد می کند و لازم است شهرداری موظف شود که در این روزها آلودگی بیشتری را به شهر وارد نکند.

آقاخانی با اشاره به اینکه درخصوث تاخیر کاری ادارات نیز باید فکر شود، افزود: لازم است در این دوران اطلاع رسانی درست و کاملی از سوی مسئولان امر انجام گیرد.


انتهای‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha