• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400092217335
  • منبع : نمایندگی سمنان

برگزاری پویش مردمی بذرپاشی در ۱۸۰هکتار از اراضی بیابانی آرادان

برگزاری پویش مردمی بذرپاشی در ۱۸۰هکتار از اراضی بیابانی آرادان

ایسنا/سمنان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان از اجرای طرح پویش مردمی بذرپاشی و بذر کاری با همکاری و همراهی مردم، بسیج سازندگی، هلال احمر ومدیران دستگاههای اجرایی در شهرستان آرادان خبرداد و گفت: این طرح ملی با هدف توسعه فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح ۱۸۰ هکتار از اراضی ملی و عرصه های بیابانی شهرستان آرادان با مشارکت جوامع محلی اجرا شد .

محمد معین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح پویش مردمی بذرپاشی و بذر کاری در منطقه شمال شهرستان آرادان برگزار و در آن، بذرپاشی بر روی بندهای احداث شده پروژه کنترل هرزآب انجام شد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم اجرای این طرح مشارکت مردم و تشکل‌ها و بخش های دولتی و خصوصی در اجرای پروژه های منابع طبیعی و اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی و انفال عمومی است.

معین مهمترین هدف از اجرای پروژه مدیریت هرزآب و بذرپاشی در این منطقه را، توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و نزدیکی به جاده اصلی و ایستگاه گاز، مدیریت سیلاب حاصله از بارندگی ها و پیشگیری از روان شدن آب به سمت جاده اصلی  عنوان کرد و گفت: استفاده بهینه از رواناب حاصل از بارندگی‌ها و توسعه فضای سبز از دیگر اهداف پروژه مدیریت هرزاب و بذرپاشی منطقه شمال آرادان است.

علیرضا رهایی دبیر پویش مردمی نهال کاری و بذر پاشی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر از مردم به جهت حفظ و نگهداری عرصه های منابع طبیعی گفت: حراست از عرصه های منابع طبیعی باید به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود و تمامی گروه‌ها خود را در حفاظت از منابع طبیعی، این نعمت الهی، سهیم بدانند.

وی افزود: اگرچه دستگاه های متولی در حفظ و حراست از منابع طبیعی مکلفند اما، این مهم بدون مشارکت همه جانبه و پررنگ مردم کامل نمی شود؛ زیرا یکی از کارسازترین اقدامات برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی، همواره بهره‌گیری از مشارکت جوامع محلی و مشارکت‌های مردمی بوده است.

شریفی نیا امام جمعه آرادان نیز در این پویش مردمی  گفت: روستاییان و جوامع محلی، محافظان واقعی منابع طبیعی و عرصه های ملی هستند و باید زمینه مشارکت هرچه بیشتر آنها مهیا شود.

امام جمعه آرادان ادامه داد: صیانت از این منابع باید به فرهنگ همگانی در کشور تبدیل شده و همکاری مردم و مسئولان در این راستا بیشتر شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha