• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1400092217438
  • خبرنگار : 30165

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت مطرح کرد

۳ راهبرد دانشگاه علم و صنعت/اعلام حجم قراردادهای صنعتی دانشگاه

۳ راهبرد دانشگاه علم و صنعت/اعلام حجم قراردادهای صنعتی دانشگاه
عکس تزیینی و آرشیوی است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ضمن اشاره به دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه، راهبرد حوزه پژوهش و فناوری را توسعه همه‌جانبه، هوشمند و متوازن عنوان کرد و گفت: "همه‌جانبه" از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات، فضا و توسعه پژوهشکده‌ها، "هوشمند" از لحاظ زودبازده و پربازده بودن فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها و "متوازن" از این منظر که خیلی دچار سوگیری به سمت یک موضوع نشویم و از موضوعات دیگر غافل شویم.

به گزارش ایسنا، دکتر داوود یونسیان امروز در رویداد سالانه روز پژوهش در دانشگاه علم و صنعت به ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های پژوهشی دانشگاه پرداخت و گفت: سال جاری برای اولین‌بار  گسترده و هدفمند جشنواره پژوهش و فناوری را در دانشگاه شکل دادیم.

وی ادامه داد: مجتمعی برای این فعالیت‌ها طراحی شد و دانشکده‌های ۱۵گانه دانشگاه به صورت جداگانه هر کدام جشنواره و هفته پژوهش را دنبال کردند. در کنار آن سخنرانی‌های علمی از دانشگاه‌های معتبر جهان برگزار شد.

یونسیان با بیان این‌که در این جشنوار بیش از ۶۰ رویداد تعاملات صنعتی و فناوری، بیش از ۷۰ سخنرانی علمی، ۱۰ رویداد حوزه نوآوری، ۲۰ کارگاه آموزشی، ۳۰ رویداد دانشجویی و دو نمایشگاه تخصصی برگزار شده است، گفت: این جشنواره در اواسط هفته آینده به پایان خواهد رسید.

وی گفت: حجم قراردادهای صنعتی در سال گذشته، مجموعاً ۴۷ میلیارد تومان قراردادهای وصول شده دانشگاه بوده که سرانه آن به ازای هر استاد ۱۰۰ میلیون تومان بوده است و رشد حدود ۷۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ داشته است و پیش‌بینی ما بر اساس وصولی‌های تاکنون امسال، حدود ۷۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است.

وی افزود: مراکز نوآوری شکل گرفته و اعتبار فناوری دانشگاه برای اولین‌بار مصوب شده و در آیین‌نامه گرنت قرار گرفته است. سه انسیتیتوی جدی و فعال در حوزه نفت و گاز در دانشگاه هستند که نیاز محور و با ماموریت خاص در دانشگاه طراحی شدند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت، آمار پژوهشی این دانشگاه را به شرح زیر اعلام کرد:
-    رتبه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دانشگاه در رتبه‌بندی‌های معتبر جهان
-    رتبه دانشکده‌ها به صورت موضوعی به طور متوسط بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ جهان
-    ۱۷ محقق پر استناد یک درصد بر اساس نمایه ESI
-    ۵۴ محقق پر استناد دو درصد برتر  بر اساس نمایه اسکوپوس
-    سرانه مقالات ISI دانشگاه، بیش از چهار مقاله به ازای هر استاد
-    بیش از ۴۰ درصد در مجلات Q۱ منتشر شده
-    ۹ عنوان ژورنال در این دانشگاه منتشر می‌شود
-    بالاترین ژورنال حوزه علوم و مهندسی کشور در دانشگاه علم و صنعت «مجله مهندسی عمران» با ضریب تاثیر ۲.۸۱ است.

یونسیان  راهبرد حوزه پژوهش و فناوری این دانشگاه را توسعه همه‌جانبه، هوشمند و متوازن عنوان کرد و گفت: "همه‌جانبه" از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات، فضا و توسعه پژوهشکده‌ها، "هوشمند" از لحاظ زودبازده و پربازده بودن فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها و "متوازن" از این منظر که خیلی دچار سوگیری به سمت یک موضوع نشویم و از موضوعات دیگر غافل شویم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت در پایان ضمن تشکر از معاونین سابق پژوهشی این دانشگاه، یاد و خاطره دکتر احمدیان و دکتر شریعتمداری؛ دو پژوهشگر برجسته این دانشگاه را که اخیرا مرحوم شده‌اند، گرامی داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha