• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400092317749
  • خبرنگار : 99999

در دیدار با مقام ارشد آمریکایی

عباس احیای روند صلح خاورمیانه را خواستار شد

عباس احیای روند صلح خاورمیانه را خواستار شد

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار اجرای توافقات امضا شده با اسراییل در جهت احیای روند صلح خاورمیانه که از سال‌ها قبل به حالت رکود درآمده، شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطینی "وفا"، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه دوشنبه در دیدار با ویکتوریا نولاند، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی، خواستار اجرای توافقات امضا شده با اسراییل با هدف احیای روند صلحی شد که در سال‌های اخیر به خاطر لجاجت‌های طرف اسرائیلی در ساخت شهرکسازی‌ها متوقف شده است.

عباس به نولاند در مورد آخرین تحولات اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی به ویژه اقدامات یکجانبه اسراییل که راه حل تشکیل "دو کشور" را تضعیف می‌کند، اشاره کرد.

وی بر لزوم توقف این اقدامات رژیم صهیونیستی و حرکت به سمت اجرای توافقات امضا شده بین دو طرف به منظور آغاز یک روند سیاسی واقعی مطابق با قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی تاکید کرد.

همچنین بر اهمیت ادامه دادن و تقویت روابط دو جانبه بین فلسطین و ایالات متحده آمریکا و غلبه بر موانعی که بر سر راه این روابط قرار دارد، تاکید کرد.

ویکتوریا نولاند همچنین در دیدار با وزیر امنیت داخلی اسراییل، عمر بارلیف، درباره مساله خشونت شهرک نشینان ساکن در کرانه باختری اشغالی بحث کرد.

بارلیف در حساب توییتری خود نوشت: امروز با دستیار وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کردم. وی به بررسی موضوع خشونت شهرک نشینان و چگونگی کاهش تنش در منطقه و تقویت تشکیلات خود گردان فلسطین تمایل نشان داد.

این توییت وی به دلیل استفاده از اصطلاح "خشونت شهرک نشینان" در میان جناح های اسراییلی جنجال به پا کرد.

در جواب این توییت ایلت شاکید، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نوشت: شهرک نشینان "نمک زمین" هستند. خشونتی که باید تکان دهنده باشد پرتاب هر روزه ده ها سنگ و کوکتل مولوتف به سمت یهودیان است آن هم فقط به خاطر یهودی بودن آنها. در حالیکه همه این ها با تشویق مقامات خودگردان فلسطینی صورت میگیرد.  

شاکید خطاب به بارلیف افزود که بهتر است به این خشونت‌ها اشاره کند.

همانطور بزالل اسموتریچ، ریس حزب صهیونیست دینی، از گفته های بالیف انتقاد کرد و گفت: که او(بارلیف) در یک "کارزار دروغین و یهودستیزانه برای بدنام کردن شهرک نشینان شرکت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha