• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۰۶:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400092317753
  • خبرنگار : 71533

اکرمی: جمهوری اسلامی دربرابر قلدری آمریکا کوتاه نمی‌آید

اکرمی: جمهوری اسلامی دربرابر قلدری آمریکا کوتاه نمی‌آید

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: آمریکا نه گوش به حرف اروپایی‌ها می‌دهد، نه به حرف ایران توجه می‌کند و نه حرف چین و روسیه را قبول دارد و قلدری می‌کند و تا زمانی که شرایط این باشد جمهوری اسلامی هم به مقاومت ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از دور جدید مذاکرات میان ایران و کشورهای ۴+۱ اظهار کرد: ما در طول تاریخ جمهوری اسلامی همیشه در حال جنگ با قدرت‌های بزرگ بوده‌ایم. هم جنگ نظامی داشته‌ایم، هم جنگ فرهنگی و هم جنگ اقتصادی.

وی افزود: امروز هم به نوعی برای ایستادگی بر حقوق خودمان باید در مذاکرات به نوعی دیگر در برابر قدرت‌های بزرگ ایستادگی کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: جمهوری اسلامی حرفش روشن است و بدعهدی نکرده است. گفته است که دنبال سلاح اتمی نیست و آن را حرام می‌داند، اما در عین‌حال بر حفظ حق غنی‌سازی تاکید دارد و از آن کناره نمی‌گیرد.

اکرمی ادامه داد: از آن سو هم آمریکا نه گوش به حرف اروپایی‌ها می‌دهد، نه به حرف ایران گوش می‌کند و نه حرف چین و روسیه را قبول دارد. بر مواضع ناحق خود ایستاده است و قلدری می‌کند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که شرایط چنین باشد جمهوری اسلامی به مقاومت ادامه می‌دهد، تصریح کرد: ما توافقی به اسم برجام داریم و بر بازگشت به آن تاکید کرده‌ایم، این آمریکاست که نمی‌خواهد کاری که ترامپ انجام داد و از توافق خارج شد، را جبران کند. در مذاکرات هم باید ببینیم که آمریکا چه می‌کند و از حرف ناحق خود عقب‌نشینی می‌کند یا خیر.

نماینده سابق مجلس با تاکید براینکه صورت مسئله مذاکرات برای همه طرفین روشن است، افزود: آمریکا بنا ندارد به برجام خارج برگردد مگر اینکه برخی شرایطی که مطرح می‌کند از سوی ایران پذیرفته شود و روشن است که ایران نیز چنین نخواهد کرد.

اکرمی در پایان گفت: در این شرایط تا زمانی که لغو تحریم‌های همه‌جانبه مورد نظر ایران محقق نشود، از این مذاکرات نتیجه روشنی به دست نخواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha