• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400092317863
  • خبرنگار : 71610

منابع اعلام کردند

ناخرسندی مصر از انتقادات حماس و جهاد اسلامی فلسطین

ناخرسندی مصر از انتقادات حماس و جهاد اسلامی فلسطین

منابع مصری از ناخرسندی مقامات این کشور از مواضع و اظهارات رهبران حماس و جهاد اسلامی فلسطین و انتقاد آنها از میانجیگری قاهره میان گروه‌های مقاومت نوار غزه و رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه العربی الجدید، منابع مصری مطلع از میانجیگری قاهره میان گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه و رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مقامات کشورشان به ویژه مسئولان پیگیری این پرونده در دستگاه اطلاعات مصر در تماس‌هایی با رهبران جنبش حماس و جهاد اسلامی آنها را مورد سرزنش قرار داده‌اند.

این منابع دلیل ناخرسندی مصر از رهبران جهاد اسلامی و حماس را اظهارات رسانه‌ای و انتقادات‌ آنها از نحوه میانجیگری مصر میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی و متهم کردن قاهره به جانبداری از اسرائیل اعلام کردند.

طبق گفته این منابع، مقامات مسئول پرونده فلسطین در این تماس‌ها بر ضرورت خودداری از صحبت از طریق رسانه‌ها درباره میانجیگری مصر و یا انتقاد از آن تاکید کردند.

این منابع همچنین تاکید کردند که طرف مصری به رهبران حماس و جهاد اسلامی اعلام کرده که قاهره با توجه به مسئولیتش در زمینه تردد در گذرگاه رفح، حداکثر اقداماتی را که می‌تواند به‌طور یک‌جانبه و به دور از توافق‌های بین‌المللی انجام دهد، را انجام داده است.

منابع مصری مذکور ادامه دادند: گروه‌های فلسطینی متوجه نمی‌شوند که توافق‌هایی میان مصر و دولت اسرائیل درباره تردد در صحرای سینا و گذرگاه رفح امضا شده است که نمی‌توان نسبت به آنها بی توجه بود.

پیشتر العربی الجدید در گزارشی نوشته بود که روابط حماس و قاهره به دلیل اتهام مقامات مصر از سوی حماس به تعلل در اجرای مستلزمات آتش بس در نوار، بار دیگر دچار تنش شده است.

العربی الجدید همچنین نوشت: حماس طی دو ماه گذشته نسبت به این تعلل مصر در قبال مسائل غزه و به ویژه پرونده بازسازی این باریکه سکوت کرده است.

به گفته منابع برجسته در حماس، مقامات این جنبش بارها از موضع مصر و تعلل آن در اجرای تفاهمات با حماس در مقاطع مختلف غافلگیر شدند و موضع قاهره در برخی از موضوعات، به ویژه بازسازی غزه، سختگیرانه‌تر از موضع اسرائیل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha