• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1400092318043
  • خبرنگار : 71656

چرا بهای آب برخی مؤسسات فرهنگی بر اساس تعرفه وعده‌داده شده محاسبه‌ نمی‌شود؟

چرا بهای آب برخی مؤسسات فرهنگی بر اساس تعرفه وعده‌داده شده محاسبه‌ نمی‌شود؟
نمایی از گالری ایده

مدیر گالری و موسسه هنری ایده از عدم محاسبه‌ی آب بهای برخی مؤسسات فرهنگی بر اساس تعرفه فرهنگی انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، آرش سلطانعلی که مدیریت گالری ایده را برعهده دارد، ضمن اشاره به این نکته که مدتی است با اداره آب منطقه‌شان به مشکل برخورد کرده‌اند، گفت: «علیرغم این که گالری و موسسه‌مان دارای مجوز فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و تعرفه آبمان باید فرهنگی محاسبه شود، اداره آب منطقه تعرفه ما را تجاری محاسبه کرده است. با این که ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌ای به اداره آب منطقه ارائه کرده‌ایم مبنی بر این که آب بهایمان باید فرهنگی محاسبه شود با این حال این اداره قبض آبمان را با مبلغ هنگفتی محاسبه کرده و به دلیل عدم توانایی پرداخت آن متاسفانه آب ما را قطع کرده است. در حالی که طبق قانون، تعرفه موسسه و گالری ما باید فرهنگی محاسبه شود.»

این مدیر گالری با انتقاد از وزارت نیرو در قطع آب این گالری و موسسه فرهنگی اضافه کرد: «من واقعاً نمی‌دانم در جایی که کار فرهنگی می‌کنیم دلیل این برخورد چیست؟ ما البته این مساله را به لحاظ حقوقی پیگیری کرده‌ایم؛ با این حال از مهندس محرابیان  وزیر محترم نیرو خواهش می‌کنم که نسبت به این مساله ورود کرده و پاسخ این سؤال داده شود که مگر نباید بهای آب مؤسسات فرهنگی براساس تعرفه فرهنگی محاسبه‌ شود؟ ما البته در فعالیت‌هایمان همواره بر مصرف بهینه انرژی تاکید داریم با این حال از این که با یک مرکز فرهنگی برخورد غیر فرهنگی می‌شود گله‌مند هستیم.»

صحبت‌های این مدیر  گالری و موسسه فرهنگی در حالی مطرح می شود که مراکز آموزشی و پرورشی و فرهنگی به عنوان بخشی از مصرف‌کنندگان عمومی حامل‌های انرژی ازجمله آب و برق، به صورت ویژه در تعیین تعرفه‌های این کالاها مورد توجه قرار گرفته‌اند و بر این اساس، قیمت آب و برق مصرفی مراکز آموزشی و فرهنگی در تعرفه‌های جدید آب و برق پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، دارای نازل‌ترین تعرفه است.
تیر ماه سال جاری بود که در جلسه هیات دولت، وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظف شدند تعرفه آب، برق و گاز ذینفعان را بر اساس تعرفه اماکن فرهنگی (معادل تعرفه آموزشی) محاسبه کنند.

به گفته سلطانعلی، دولت با توجه به لزوم حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم قانونی از اصحاب فرهنگ و رسانه به دلیل ماهیت فرهنگی خود و گردش مالی پایین و اثرگذاری فرهنگی بالا و نیز با هدف تبیینِ ساز و کار لازم برای بهره مندی هدفمند و متوازن این افراد از حمایت‌های قانونی مندرج در بند (ج) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه، آیین نامه اجرایی مربوط به محاسبه بهای حامل‌های انرژی و خدمات پستی برای موسسات فرهنگی و انشاراتی را براساس تعرفه فرهنگی تصویب کرد.

سلطانعلی همچنین ابراز امیدواری کرد که مشکل پیش آمده برای این گالری و موسسه فرهنگی به زودی حل شود و دولت سیزدهم اهتمام بیشتری در حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha