• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400092318071
  • منبع : نمایندگی سمنان

رشد ۱۰۰درصدی طرح‌های پژوهشی تقاضامحور/ انتشار ۸۴۶مقاله اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان

رشد ۱۰۰درصدی طرح‌های پژوهشی تقاضامحور/ انتشار ۸۴۶مقاله اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان

ایسنا/سمنان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان می گوید : هر چند دوسالی است ویروس کرونا مانع از حضور فیزیکی دانشجویان و اعضای هیات علمی در محیط دانشگاه شده، اما این موضوع باعث نشده مقالات علمی دانشگاه سمنان به لحاظ کمی و کیفی آسیب ببیند .

دکتر سیف الله سعدالدین در آئین قدر دانی از پژوهشگران برتر دانشگاه سمنان (نجم) اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۸۴۶ مقاله از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان به رشته تحریر در آمده و این روند همچنان تا پایان سال ادامه دارد  .

وی با بیان اینکه دانشگاه سمنان توجه ویژه ای به مقالات +Q۱و Q۱-D۱ دارد خاطرنشان کرد: ۳۲ درصد از ۸۴۶ مقاله اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان موفق به دریافت رتبه Q۱  و ۲۷ درصد موفق به دریافت رتبه Q۲  شده اند .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: در حالی که متوسط رشد استناد به مقالات علمی در کشور ۱۱.۴ درصد بوده است ، اما درصد استناد به هر مقاله در دانشگاه سمنان ۱۱.۴۰ است که از استناد کشوری هم بالاتر است و این امر نشان دهنده کیفیت بالای مقالات علمی این دانشگاه است .

دکتر  سعدالدین از رشد h index دانشگاه به ۹۲ در پایگاه wos  خبر داد و گفت: دانشگاه سمنان موفق شد در مدت یک سال گذشته از سوی نظام رتبه‌بندی سایمگو به رتبه کیفی Q۲ دست یابد .

عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان همچنین از ارتقای ۲۰ پله‌ای دانشگاه سمنان در رتبه بندی لایدن خبر داد و اظهار کرد: رتبه دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی جهانی تایمز نیز به ۱۲۰۰-۱۰۰۱ و آسیایی به ۳۰۰-۲۵۱ رسید .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: دانشگاه سمنان در بخش پژوهش و فناوری نیز بر اساس رتبه‌بندی پایگاه ISC توانست رتبه ۱۲ را در کشور کسب کند .

دکتر سعدالدین به رشد ۳.۵ برابری مبلغ طرح‌های پژوهشی تقاضا محور جامعه و صنعت اشاره کرد و گفت: طرح‌های پژوهشی جامعه و صنعت تقاضا محور به لحاظ تعداد در این مدت ۱۰۰ درصد رشد داشته است .

وی در خصوص افزایش تعداد و چاپ مقالات دانشگاه سمنان در یک سال گذشته نیز گفت: در این مدت مقاله یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان با ضریب تاثیر ۲۹/۳۹ چاپ و تعداد مقالات برتر با عنوان hot paper(مقاله داغ ) هم به دو مقاله رسید، ضمن اینکه یک عنوان کتاب نیز توسط اعضای هیات علمی دانشگاه در انتشارات بین المللی معتبر crc به چاپ رسید .

به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان، مهیا سازی زیر ساخت‌های آموزش الکترونیکی در دوران کرونا و حتی پس از کرونا حمایت ویژه از پژوهشگران و فناوران جهت حفظ شاخص های پژوهش و فناوری دانشگاه مطابق برنامه راهبردی و افزایش تعداد پژوهشگران برتر پر استناد یک درصد جهان از دیگر دستاوردهای دانشگاه سمنان در شرایط کرونایی است .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha