• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400092318159

رئیس سازمان صمت فارس تاکید کرد:

تعریف ارتباط صنعت و دانشگاه در سرفصل‌های مشترک

تعریف ارتباط صنعت و دانشگاه در سرفصل‌های مشترک

ایسنا/فارس رئیس سازمان صمت فارس گفت: ارتباط واحدهای تولیدی و صنعتی با دانشگاه‌ها می‌تواند فراتر از جذب و بکارگیری منابع انسانی توانمند و متخصص، به صورت فصل‌های مشترک همکاری پژوهش‌های تقاضامحور تعریف شود.

حمیدرضا ایزدی سه‌شنبه ۲۳ آذر در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته دستاوردهای پژوهشی استان فارس که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز در حال برگزاری است، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف به ویژه در زمینه پژوهش و ارائه توانمندی‌های مختلف در زمینه صنعت و تولید نمونه بارز ارتباط دانشگاه با صنعت است که امروز ما شاهد برپایی این نمایشگاه توسط دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی دانش‌بنیان، فنی مهندسی و واحدهای فناوری و همچنین کارخانجات و شرکت‌های تولیدی و صنعتی هستیم.

او در رابطه با اهمیت ارتباط و تعاملات هدفمند دانشگاه و صنعت گفت: ارتباط واحدهای تولیدی و صنعتی با دانشگاه‌ها می‌تواند فراتر از جذب و بکارگیری منابع انسانی توانمند و متخصص و به نوعی تکنسین به صورت فصل‌های مشترک همکاری پژوهش‌های تقاضامحور و البته کاربردی تعریف شود تا بتواند زیربنای تولید و اشتغال و همچنین تجاری‌سازی و بهره‌برداری بهتر محصولات را ضمانت کند.

رئیس سازمان صمت فارس خاطرنشان کرد: در سازمان صمت فارس هر ساله یک درصد اعتبارات هزینه‌ای استان فراتر از فصول ۱ و ۶ تجمیع می‌شوند و به عنوان اعتبارات پژوهشی به طرح‌های پژوهشی که عناوین آن توسط دستگاه‌های اجرایی مشخص می‌شود، تخصیص پیدا می‌کند که یکی از فرصت‌های ما در پیشبرد اهداف توسعه‌ای محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha