• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400092418532
  • خبرنگار : 50037

۵هزار میلیارد تومان طرح اثرگذار کشاورزی در همدان در دست اجراست

۵هزار میلیارد تومان طرح اثرگذار کشاورزی در همدان در دست اجراست

ایسنا/همدان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پنج هزار میلیارد تومان طرح بزرگ و اثرگذار در بخش کشاورزی این استان خبر داد.

محمدرضا شهسواری فرجاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته ۵۲طرح بزرگ اثر گذار در حوزه کشاورزی استان همدان به استانداری معرفی شد که این طرح‌ها با دارا بودن حجم سرمایه‌گذاری  خود در صورت بهره برداری دارای اشتغال و تولید بالایی خواهند بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعدادی از طرح‌های فوق افتتاح و به بهره برداری رسید و برخی نیز دارای مشکلات اجرایی بوده که در دست پیگیری هستند افزود: در حال حاضر در سطح استان همدان در حوزه کشاورزی دارای ۳۶ طرح اثر گذار هستیم که این طرح‌ها در حال پیگیری بوده و راه اندازی طرح‌های فوق از نقش عمده و  موثری در سرمایه گذاری، تولید و ایجاد رشد و تغییرات منطقه برخوردار خواهد بود.

شهسواری فرجاد با اشاره به طرح گاوداری شش هزار رأسی شستا در درگزین به عنوان یکی از جمله طرح‌های بزرگ اثر گذار بخش کشاورزی استان همدان، خاطرنشان کرد: در صورتی که این طرح با ظرفیت اسمی که برای آن تعریف شده به بهره برداری برسد قطعا از نقش موثر و تغییر عمده‌ای در منطقه در تامین مواد اولیه، تامین شیر واحدهای تولیدی لبنی، اشتغال، افزایش حجم مبادلات منطقه‌ای و مبادلات مالی دامداران، کشاورزان و کارخانجات برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰راس از دامی که قرار بود در این واحد پرورش یابد وارد مدار تولید شده است، خاطر نشان کرد: در فازهای بعدی روند افزایش دام تا رسیدن به ظرفیت اسمی مورد نظر ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت: همزمان با شرکت سرمایه‌گذاری شستای تامین اجتماعی دو پروژه بزرگ در قهاوند و شهرستان ملایر در حال پیگیری بوده که از نظر پیشرفت فیزیکی به نسبت عقب تر از شستا هستند.

وی طرح فرنچ فرایز شهرستان بهار، کشتارگاه صنعتی بزرگ شهرستان رزن و طرح خوراک دام شهرستان نهاوند را از دیگر طرح های اثرگذار و بزرگ در دست اجرا استان همدان در بخش کشاورزی  دانست و ادامه داد: در حال حاضر طرح خوراک دام مجهز و مدرن شهرستان نهاوند دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و طرح کشتارگاه صنعتی رزن نیز از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است که به زودی با این روند این دو طرح افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

شهسواری فرجاد بیان کرد: در حال حاضر در استان همدان در حوزه کشاورزی در قالب طرح‌های اثر گذار ۳۶طرح بزرگ با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان در دست اجرا و پیگیری بوده که این طرح‌ها غیر از طرح‌های معمولی و عادی کشاورزی است که هم توسط جهاد کشاورزی و دستگاه‌های نظارتی و هم استانداری با جدیت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در تامین منابع مالی این واحدها با کمبود منابع مواجه هستیم، تصریح کرد: در بحث تبصره ۱۸، اعتباری افزون بر ۱۴۰میلیارد تومان را تأمین کرده‌ایم که این میزان اعتبار تنها ۱۴درصد نیازهای بخش کشاورزی استان همدان را تأمین خواهد کرد و تامین نیازهای بخش کشاورزی استان به اعتباری افزون بر ۱۰۰۰میلیارد تومان نیاز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید برای مرتفع شدن مشکلات مالی حوزه کشاورزی از منابع دیگری غیر از منابع سیستم بانکی استفاده کنیم، یاد آور شد: ورود تامین اجتماعی در طرح شستا به عنوان یک سرمایه‌گذار عمده از جمله این موارد بود ضمن اینکه استفاده از ظرفیت و توان مالی بنیاد برکت نیز از دیگر مواردی بوده که  قرار است چندین پروژه را در بخش کشاورزی استان همدان با سرمایه گذاری ستاداجرایی فرمان امام (ره)  اجرا  کنند.

شهسواری فرجاد با اشاره به اینکه واحد دو هزار رأسی دام در شهرستان نهاوند از جمله طرح‌های در دست پیگیری بوده که قرار است با هماهنگی و سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) در استان اجرا شود، خاطر نشان کرد: زمین مورد نظر طرح مشخص شده و پیگیری‌های اجرایی آن  برای سرمایه گذاری بنیاد برکت در دست انجام است.

وی گفت: همه تلاش آن است که برای پیشبرد  بخش کشاورزی از هر منبعی استفاده و و مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha