• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092418661
  • خبرنگار : 71660

دوترته از تلاش برای سناتور شدن هم انصراف داد

دوترته از تلاش برای سناتور شدن هم انصراف داد

هم‌زمان با کناره‌گیری فرد منتخب رودریگو دوترته از رقابت‌های ریاست جمهوری، خود دوترته هم از تلاش برای سناتور شدن منصرف شد و این بر ابهام درباره آینده سیاسی او و دامنه نفوذش افزود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین، اوراق انصرافش را به کمیسیون انتخاباتی تحویل داد و چنین چیزی ساعاتی پیش از آن‌که سناتور کریستوفر گو، دستیار و حامی نزدیکش اقدامی مشابه را انجام داد، اتفاق افتاد؛ تصمیمی که به گفته سخنگو دوترته موجب می‌شود تا وی کشور را بهتر اداره کند.

قانون اساسی، دوترته ۷۶ ساله را از انتخاب مجدد به‌عنوان رئیس جمهور منع می‌کند؛ اما او اجازه دارد تا نسبت به منصب‌های دیگر در انتخابات سراسری مه ۲۰۲۲ رقابت کند.

وی پیشتر به دنبال معاونت ریاست جمهوری بود اما به‌جای آن تصمیم گرفت به دنبال کرسی در مجلس سنا باشد.

حالا انصراف او از سناتور شدن جدیدترین اقدام در رقابت‌ انتخاباتی فیلیپین است و این حرکت‌های لحظه آخری کارشناسان سیاسی را سردرگم کرده است.

محبوبیت و عملکرد سناتور گو در نظرسنجی‌ها بالا نیست و مشخص نیست که چه کسی از دوترته حمایت خواهد کرد؛ رئیس جمهوری که از زمان پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ به عنوان فردی که وعده مبارزه با جرم و جنایت و مواد مخدر را می‌داد، همواره از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است.

سارا دوترته، دختر رئیس جمهور فیلیپین، به‌عنوان جانشین وی مطرح شده بود اما او به‌جای آن تصمیم گرفت در کنار فردیناند مارکوس، پسر دیکتاتور فقید که به‌عنوان یکی‌ از پیشروهای اولیه انتخابات ظاهر شده است، برای معاونت ریاست جمهوری رقابت کند.

روز سه‌شنبه، سارا دوترته گفت که از تصمیم پدرش حمایت می‌کند.

موارد زیادی برای دوترته در "خطر" است؛ شخصی که در کنار متحدان خویش، دشمنانی را نیز دارد؛ به عبارتی دوران ریاست جمهوری‌اش مملو از رسوایی‌های دولتی بود و شهرتش در سطح جهانی با "تلفات زیاد جنگ خونین درخصوص مواد مخدر" همراه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha