• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092418734
  • خبرنگار : 71129

خانواده افغان‌های کشته شده در حمله پهپادی آمریکا: از عدم مجازات عاملان ناامید هستیم

خانواده افغان‌های کشته شده در حمله پهپادی آمریکا: از عدم مجازات عاملان ناامید هستیم

خانواده افغان‌های کشته در حمله پهپادی آمریکا در اوت ۲۰۲۱ گفتند از اینکه سربازان آمریکایی دخیل در این حمله مجازات نمی‌شوند، ناامید و مایوس هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در جریان حمله پهپادی "زمری احمدی" به همراه ۹ تن از اقوامش شامل هفت کودک درست در روزهای پایانی خروج بی نظم نیروهای آمریکایی از افغانستان، کشته شدند.

روز گذشته وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، هیچ یک از نظامیان مرتبط با حمله پهپادی مرگبار 29 اوت در کابل که جان ۱۰ غیرنظامی را گرفت، مجازات نخواهند شد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به توصیه‌های ژنرال کنت مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا و ژنرال ریچارد کلارک، رهبر فرماندهی عملیات‌های ویژه آمریکا عمل کرده و تایید کرد که قرار نیست علیه مشارکت‌کنندگان در حمله پهپادی ۲۹ اوت در کابل که جان تعدادی غیرنظامی را گرفت، اقدام حقوقی صورت بگیرد.

کربی گفت، زمانی که ژنرال مک‌کنزی و کلارک توصیه‌های خودشان را به وزیر دفاع ارائه دادند، "هیچ توصیه‌ای از طرف هیچکدام از آنها درباره مسوولیت‌پذیری وجود نداشت."

در پی این تصمیم از سوی آمریکا، روز سه شنبه سه تن از برادران زمری احمدی با ابراز ناامیدی از این تصمیم گفتند که آمریکا برای پرداخت غرامت یا خروج آنها از افغانستان نیز هیچ کاری نکرده است.

احمدی ۳۷ ساله کارمند یک سازمان بشردوستانه آمریکایی در افغانستان بود. این حمله پهپادی او و اعضای خانواده‌اش را در پی تصرف کابل توسط طالبان، به کام مرگ فرستاد.

این حمله چند روز پس از آن رخ داد که داعش در حمله انتحاری به فرودگاه بین‌المللی کابل باعث کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی و ۱۶۹ افغان شد. پس از این حمله داعش بود که منزل احمدی به گمان اینکه عضوی از داعش و در حال برنامه ریزی یک حمله دیگر است، از سوی پهپادهای آمریکایی هدف گرفته شد.

از وقوع حمله پهپادی، خانواده احمدی خواهان مجازات عاملان این حمله و انتقال به آمریکا یا کشور ثالث دیگر شده‌اند تا در امان بمانند.

یکی از اعضای خانواده احمدی می‌گوید: برای خانواده ما ماندن در افغانستان خطر آفرین است و شایعاتی وجود دارد که ما از آمریکا غرامت دریافت کرده‌ایم و جنایتکاران تلاش می‌کنند تا پول را از چنگمان در بیاورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha