• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400092418760

مدیر جهاد کشاورزی کازرون:

امسال۱۰ هکتار کاملینا در کازرون کشت شده است

امسال۱۰ هکتار کاملینا در کازرون کشت شده است

ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: برای توسعه کشت دانه‌های روغنی، برای اولین بار ۱۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان به کاشت دانه روغنی کاملینا اختصاص یافته است. 

حمید رشیدی چهارشنبه ۲۴ آذر در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه معرفی گیاهان جدید می‌تواند با تغییرات الگوی کشت گامی موثر در اقتصادی‌ کردن کشاورزی، ایجاد اشتغال جدید و پایدار داشته باشد، اظهار کرد: کشت این دانه روغنی در  منطقه شورعبدالعلی خانی از توابع بخش جره و بالاده این شهرستان انجام شد.

او با اشاره به اینکه عملیات کاشت کاملینا در نیمه دوم آذر ماه انجام شده است، عنوان کرد: در اوایل خردادماه سال آینده ۱۵ تن دانه روغنی از این مزرعه برداشت خواهد شد.

رشیدی با بیان اینکه گیاه کاملینا از گیاهان مقاوم به خشکی است و خشکسالی تاثیر زیادی در کشت و تولید آن ندارد، اضافه کرد: نیاز آبی کم، کشت پاییزه و سازگاری با اقلیم منطقه، مقاومت به خشکی، شوری زمین، آفات و بیماری‌ها و حساسیت نداشتن گیاه به ریزش محصول در زمان برداشت از مهم‌ترین مزیت‌های این گیاه است.

او عنوان کرد: قیمت خرید تضمینی این محصول ۱۶۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم است که با توجه به خشکسالی‌  و پتانسیل پایین دیمزارها شهرستان در کشت غلات، کشت دانه روغنی کاملینا برای کشاورزان درآمد خوبی خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا با برنامه ریزی و ترویج این گیاه در سطح شهرستان به عنوان یک کشت جایگزین مناسب غلات و رونق درآمد کشاورزان در سال آینده افزایش چشمگیری در سطح زیر کشت و برداشت دانه روغنی کاملینا داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha