• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400092418834
  • خبرنگار : 71588

تشکیل "هیات ملی عدالت برای نزار بنات" در پی تحرکاتی برای مختومه کردن پرونده

تشکیل "هیات ملی عدالت برای نزار بنات" در پی تحرکاتی برای مختومه کردن پرونده

شخصیت‌های سیاسی و حقوقی در رام‌الله از تشکیل «هیات ملی برای عدالت در حق نزار بنات» بنا به درخواست خانواده او به منظور تضمین احقاق حقوق در پرونده بنات خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، این هیات شامل ۷۴ شخصیت در داخل اراضی فلسطین از اهالی کرانه باختری، نوار غزه و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ و ۳۹ شخصیت خارج از اراضی فلسطینی است.

این هیات در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در شهر رام الله اهداف خود را شرح داد. ممدوح العکر، شخصیت حقوقی فلسطینی این اعلامیه را قرائت کرد. در این اعلامیه آمده است، این هیات مرجع خانواده بنات و مواضع، افکار و طرح‌های مربوط به این پرونده است تا از این خانواده در برابر فشارهایی که بر آنها وارد می‌شود، حمایت کند.

در همین راستا، غسان، برادر نزار بنات خاطرنشان کرد، تحولاتی طی هفته‌های اخیر رخ داد که از جمله آن تحرکات عشائری خانواده‌های متهمان حادثه قتل بنات طی بازداشتش در ماه ژوئن گذشته است که یکی از انگیزه‌های تشکیل هیئت ملی این موضوع بوده است.

وی در ادامه افزود، دلیل تشکیل این هیات حذف پوشش عشائری از پرونده برادرش است زیرا او یک شخصیت ملی است و بازداشتش سیاسی شده است و تحرکاتی برای بستن این پرونده آغاز  شده است.

غسان بنات در خصوص تحرکات عشائر تصریح کرد، این تحرکات به صورت روزانه با هدف تحت فشار قرار دادن اعضای خانواده بنات صورت می‌گیرد. وی سرویس امنیتی و اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح را به ترتیب دادن آنها متهم کرد.

غسان بنات همچنین استاندار الخلیل را متهم به راهبری تظاهرات در مقابل مقر این استانداری برای آزاد کردن متهمان کرد که تعداد آنها ۱۴ تن است وآنها از اعضای نیروهای امنیتی پیشگیرانه هستند که در حادثه بازداشت بنات دست داشتند.

وی ادامه داد، به رغم فشارها بر اعضای این خانواده و ۱۱ مرتبه یورش به منازل و بازداشت دو تن از آنها، آرامش داخلی را حفظ کرده و این امر به مسأله عشایری تبدیل نشده زیرا موضوع نزار موضوعی سیاسی و ملی و یک جنایت ترور است که توسط یکی از سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان انجام شده است.

در این بیانیه ضمن تاکید بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب مستقل در خصوص حادثه قتل نزار بنات، مسئولیت کامل حقوقی و قانونی قتل وی بر عهده تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان شده است و در این بیانیه خواسته شده است که این مسئولیت تنها به عناصر اجرایی منحصر نشود.

در همین راستا، ضیاء یعیش، یکی از وکلا عنوان داشت، این هیئت یک کمیسیون حقوقی متشکل از وکلای فلسطینی، عربی و خارجی با هدف پیگیری امور قانونی و حقوقی و بررسی تمامی جوانب و نیز اتخاذ اقدامی مناسب از زمان پایان محاکمه کنونی تشکیل داده است‌.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین ساعت سه بامداد سوم تیر به خانه نزار بنات، فعال فلسطینی یورش برده و او را بازداشت کردند. بنات بعدا در شرایطی ابهام آلود از سوی سرویس امنیتی، کشته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha