• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400092418853
  • خبرنگار : 50176

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

سال ۱۴۱۰، جشن مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی کشور برگزار می‌شود

سال ۱۴۱۰، جشن مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی کشور برگزار می‌شود

ایسنا/لرستان مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که با اجرای طرح هادی تاکنون واحدهای مسکونی ۲۱ هزار روستا نوسازی و مقاوم سازی شده و شامل ۵۲ درصد خانه‌های روستایی کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد، اظهار کرد: امیدواریم با پایان نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی کشور، سال ۱۴۱۰، جشن مقاوم سازی این خانه‌ها در کشور برگزار ‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در لرستان، افزود: در این روستاها ۱۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی وجود دارد که ۱۱۸ هزار واحد آن نوسازی و مقاوم سازی شده است.

روحانی‌نژاد با بیان این‌که ۸۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی لرستان نوسازی و مقاوم سازی شده است، تصریح کرد: این میزان ۲۸ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که در جریان سیل سال ۱۳۹۸ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۳۵ هزار واحد مسکونی در این شهرستان بازسازی یا مرمت کرده است، گفت: برای بازسازی و مرمت این واحدهای مسکونی یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۳۷۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی با بیان این که خیران مسکن‌ساز از سال ۱۳۸۳ تاکنون ۲۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته‌اند، عنوان کرد: انجمن خیران مسکن‌ساز لرستان در این زمینه موفق عمل کرده است.

روحانی‌نژاد  با اشاره به این که از چهار میلیون واحد مسکونی متعهد شده دولت در قالب نهضت ملی مسکن، یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌سازد، تصریح کرد: در قالب این نهضت، حدود ۸۳ هزار واحد در لرستان ساخته می‌شود که ساخت ۳۱ هزار واحد آن را بنیاد مسکن تقبل کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha