• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400092419034
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:

اولویت امروز کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها است

اولویت امروز کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها است

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: کاهش ورودی پرونده به دادگاه‌ها، از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم قوه قضاییه بوده و باید به جد دنبال شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین اسمعیل صادقی‌نیارکی در ادامه بازدیدهای سرزده از حوزه‌های قضایی، با حضور در طارم و چورزق، ضمن بازدید از شعب و دیدار با کارکنان، از نزدیک در جریان فرآیند ارائه خدمات به مراجعان قرار گرفت.

وی در دیدار با رئیس حوزه‌های قضایی طارم و چورزق اظهار کرد: کاهش ورودی پرونده به دادگاه‌ها از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم قوه قضاییه بوده و باید با جدیت دنبال شود.

این مسئول، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را گامی موثر در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بیان کرد و افزود: پیشگیری از بروز برخی مسائل و مشکلات در زندان برای زندانیان از محاسن استفاده از این ارفاق‌های قانونی است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در پاسخ به صحبت‌ها و گزارش‌های رئیس حوزه قضایی مبنی بر افزایش پرونده‌های اراضی زراعی در این شهرستان، اظهار کرد: تصرفات اراضی در طارم به لحاظ داشتن زمین‌های حاصل‌خیز و باغ‌های با ارزش مالی بالا از سوی برخی افراد متصور است، بنابراین اقدامات پیشگیرانه در این خصوص امری ضروری است.

صادقی‌نیارکی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های قضایی طارم و چورزق، یادآور شد: با همه این توفیقات، عقب‌ماندگی‌هایی در برخی موضوعات در این حوزه‌ها به چشم می‌خورد که امیدواریم تا پایان سال این عقب‌ماندگی‌ها برطرف شود.

رئیس شورای قضایی استان به پالایش پرونده‌های بایگانی راکد حوزه قضایی طارم تا پایان امسال تاکید و خاطرنشان کرد: در این حوزه، طارم نسبت به سایر حوزه‌های قضایی با یک عقب‌ماندگی قابل توجه مواجه است که باید این عقب‌ماندگی تا پایان سال جبران شود.

در سفر یک روزه رئیس‌کل دادگستری استان و معاونان به حوزه‌های قضایی طارم و چورزق، دیدار چهره به چهره با کارکنان و مراجعان انجام و دستورهای لازم برای پیگیری و حل مشکلات و مسائل صادر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha