• شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۰۵:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400092419081
  • خبرنگار : 71565

غضنفرآبادی: برخی وکلا در سال یک پرونده هم وکالت نمی کنند

غضنفرآبادی: برخی وکلا در سال یک پرونده هم وکالت نمی کنند

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه تعداد وکیل در کشور ما کم نیست عنوان کرد: بر اساس بررسی هایی که داشته‌ام، متوجه شده‌ام ما در کشور وکلایی داریم که نمی‌توانند در سال حتی یک پرونده هم برای رسیدگی دریافت کنند.

موسی‌غضنفرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تعداد وکیل در کشور و لزوم آسان ساختن دسترسی مردم به وکیل گفت: ما در کشور وکیل کم نداریم، بر اساس بررسی هایی که داشته‌ام، متوجه شده‌ام ما در کشور وکلایی داریم که نمی‌توانند در سال حتی یک پرونده هم برای رسیدگی دریافت کنند، چرایی این موضوع باید بررسی شود، به هر شکل برخی از وکلا که به دلیل تجارب حرفه ای و فعالیت های شغلی خود شناخته تر شده هستند و پرونده های بیشتری را وکالت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر به اندازه کافی وکیل داریم، در واقع احساس می شود ایراد این موضوع در رابطه میان مردم و وکلا می‌باشد، در این میان تعرفه ها باید به گونه ای باشد که مردم برای مراجعه به وکیل رغبت داشته باشند.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: در موضوع پزشکی هم به همین صورت است؛ یعنی پزشکان شناخته تر شده و معروف معمولا مراجعه بیشتری را شاهد هستند؛ البته در این خصوص تفاوتی میان دو حوزه پزشکی و وکالت وجود دارد؛ در بحث پزشکی ممکن است پزشک تبحر خاصی داشته باشد ولی معتقدم در بحث وکالت، وکیل برای انجام وکالت اگر به صورت کامل در جریان یک موضوع حقوقی خاص هم نباشد می‌تواند با یک مختصر مطالعه ای به آگاهی لازم در آن حوزه مورد نظر دست پیدا کند، هر شخصی که کارشناسی حقوق داشته باشد نسبت به کلیات مسائل حقوقی آگاه است و می‌تواند با مراجعه به مبحث مورد نظر حقوقی آگاهی لازم را در آن حوزه کسب کند.

نماینده مردم بم همچنین با اشاره به طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کارعنوان کرد: به عقیده من با طرح تسهیل کسب و کار و شیوه ای که در خصوص وکالت در این طرح مورد اشاره قرار گرفت مشکلی از مشکلات این حوزه رفع نخواهد شد؛ یعنی فکر نمی‌کنم که این طرح بتواند به اشتغال وکلا و یا دسترسی آسان به وکیل کمک کند؛ در واقع فکر نمی‌کنم با این قانون که شعار رفع انحصار داشت گره ای از کار گشوده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۰۹:۲۶

سلام هر دم از این باغ بری می رسد بوی تبانی با کانون وکلا به گوش می رسه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۱۳:۳۵

چرا اگر شخصی حرف منطقی و درستی میزند اتهام تبانی به او میزنید من خودم از قشر وکلا هستم و تا جایی که میبینم خودم و بسیاری از همکارانم بیکار هستیم با ۱۵سال سابقه وکالت . بهتر از قبل از اتهام زنی کمی تحقیق کنید . دوست گرامی و زود قضاوت نکنید حتی اگر وارد حرفه وکالت شدید زور قضاوت کردن اصلا کار صحیحی نیست . موفق باشید .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۰۹:۵۵

عجیب و خنده دار ــ پناه میبریم به خدا

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۱۳:۳۷

حرف ایشون اصلا عجیب و خنده دار نیست کاملا درست است و صحت دارد شما هم بهتر است قبل از قضاوت کردن اول تحقیق کنید . من و همکارانم یکسال می شود که فقط دفتر میرویم و با بیش از ۱۵سال سابقه کاری موکل جدیدی نداشتیم .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۰۹:۵۸

اون جای که وکیل بیکار است حتما سوئد است بگو ما هم بریم اونجا زندگی کنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۴:۵۸

چراسوئدبری؟؟!! درهمین ایران ما وکلای بسیاری هستن که واقعا درطول سال حتی یک ریال درآمد شغلی ندارن . پس بهترین است بدون تحقیق قضاوت نکنیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۲۱:۵۵

واقعا با چه استدلالی این حرف رو میزنید ترو خدا یکم فکر کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۲:۵۶

تکلیف اون تحصیلکرده ای که بیکاره چی میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۰۱:۱۵

وکیل هم بشه با این تعداد زیاد میشه وکیل بیکار

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۲:۵۷

شما نفست از جای گرم بلند میشه با چه مهیاری تعداد وکلا در کشور کافیه؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۳:۰۶

یعنی وکیل ماهر وغیر ماهر ندارد آمار هم مهم نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۳:۰۶

وکلای زیادی میشناسم که پول تمدید اعتبار مجوز خود را ندارند وکیل بیکار زیاد داریم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۵:۰۱

دقیقا.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۳:۱۰

درسته همه هم باور کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۳:۱۳

آقای غضنفرآبادی پیش تر گفته بود که مافیای انحصار طلب وکالت در تلاشند که طرح تسهیل تصویب نشه... ظاهرا همون مافیا نظر ایشون رو تغییر دادن ! خدا داند !!!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۳:۱۷

احسن به شما - واقعیت هم همین است

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۳:۲۳

در قضاوت وکیل معنی ندارد اگر قاضی قاضی باشد.‌

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۳:۲۵

پول خوبی گرفتی از اسکودا

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۴:۱۰

درود بر ایشان که با تحقیق و آگاهی صحبت کردند. به امید روزی که همه مسئولین به همین نحو با آگاهی در مورد مسائل اظهار نظر کنند.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۴:۱۱

ما از شما مسولین می‌خواهیم به تخلفات اخلاقی و غیر اخلاقی مثل دروغ نوشنن در لوایح برا بدست آوردن رای هشدار لازم را بدهید و در صورت تکرار پرونده آنان را باطل نمایید.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۴:۱۶

ما از شما مسولین می‌خواهیم که به تخلفات بعضی از وکلا چه اخلاقی و غیر اخلاقی مثل دروغ نوشتن برا بدست آوردن رای رسیدگی ودر صورت تکرار پروانه آنان را باطل نمایید تا از هر گونه سو استفاده از سمتشان جلو گیری گردد و از تعهدی که یاد کرده اند بخطا نروند.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۴:۲۵

به تخلفات وکلا رسیدگی کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۲۰:۳۷

اونی که نمیتونه امتحان وگالت قبول شه، چی؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۵:۱۲

وکیلی که اونقدر ناتوان است که نمی‌تواند یک پرونده بگیرد باید در شغل خود تجدیدنظر کند! و برود سراغ کار دیگر!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۵:۴۳

واقعیت هم همین است. بنده که خودم وکیل هستم از نزدیک شاهد مشکلات مالی و غیرمالی وکلا هستم...

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۵:۴۷

درود این واقعیت ست اگر مراجعه کنید به کانون وکلا خواهید دید سالانه چندین وکیل توانایی پرداخت هزینه ها برای تمدید پروانه رو ندارند یا به سختی تهیه میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۱۷:۰۰

حالا که میخوایم وکالت بخونیم وکلا بیکار شدن!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۲۱:۳۴

الان تکلیف رو مشخص کنید بخونم برا وکالت یا نخونم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۷ ۲۰:۵۴

عجب....حاج اقا چه لابی سنگینی کرده با کانون وکلا😅😅😅

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۰۰:۳۶

اقای غض نفرآبادی به شما چه وعده ای داده است کانون وکلا....

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۰۹:۰۹

بهتراست ابتداقانون اعطای پروانه وکالت به قضات بازنشسته وسایربازنشستگان که زمینه رانت رابعضا بوجودمی اوردوموجب کاهش حجم ورودی پرونده برای سایروکلا میشوداصلاح گردد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۰۹:۲۴

همسر من وکیله امسال یک پرونده درست نداشته چندتا مشاوره.به عالم و آدم بدهکاریم پروانه اشم پول نداره تمدید کنه. مستاجریم بچه دانشگاهی داریم. تومون خودمونو میسوزونه بیرونمون مردمو.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۱۳:۲۱

بله دقیقا همین اتفاق افتاده متاسفانه تعداد زیاد وکیل باعث شده که من و همکارانم الان در طول یکسال شاید یک پرونده داشته باشیم در حالی که سالهای قبل اوضاع خیلی بهتر بود نمیدانم چرا فارغ التحصیلان حقوق فکر میکنن فقط باید وکیل بشن چرا در خصوص قضاوت و یا سردفتری انقدر مُصر نمی باشند. اوضاع وکالت خیلی خراب است ممنون از ایشان که حرف وکلا را زدن و به گوش عده ایی رسید . 👏👏

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۱۳:۳۱

کاملا حرف درستی زدند ایشون واقعا ازتون ممنون هستیم که حداقل یک نفر حرف وکلا را زد . سپاس . چرا همه فکر میکنن وکلا پول پارو میکنن !! و اگر شخصی حرف منطقی زد تبانی کرده ! قضاوت نکنید ! والا من و همکارانم یک هفته در دفتر فقط در حد چند مشاوره دادن موکل جدید نداشتیم در صورتی که سالهای قبل خیلی بهتر بود اوضاع وکالت . چرا همه دوستان فارغ التحصیل حقوق فکر میکنن باید وکیل بشن! سردفتری و قضاوت مربوط به حقوق نمی شود؟!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۱۷:۰۱

وکلای محترمی که توان پرداخت هزینه های جاری را ندارند افرادی هستند که در ازای هر پرونده حاضر به پرداخت 50%دریافتی هستند فقط به شرط استفاده از پروانه وکالتشان بدون حضور خودشان بنابراین چنانچه تمایل داشتند اعلام نمایند تا اقدام شود ماهیانه پنج پرونده تضمین میشود دیگه حرفی می‌ماند؟؟؟!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۰۳:۲۵

بله بنده از صمیم قلب حاضرم لطفا شماره بدید تماس میگیرم.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۹ ۲۳:۴۹

البته با همان یک پرونده معادل حقوق و مزایای ده سال یک کارمند دستمزد دریافت می‌کند.