• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092419175
  • خبرنگار : 71496

ارتش اردن تیراندازی به سربازان اسرائیلی را تکذیب کرد

ارتش اردن تیراندازی به سربازان اسرائیلی را تکذیب کرد

ارتش اردن امروز (چهارشنبه) خبر منتشر شده درباره تیراندازی به تعدادی سرباز اسرائیلی در مرزهایش را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ارتش اردن امروز در بیانیه‌ای خبر منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره تیراندازی به سمت تعدادی سرباز اسرائیلی در مرزهایش را تکذیب کرد.

رسانه‌های مختلف عصر سه‌شنبه به نقل از سایت عبری زبان "واللا" اعلام کردند که یک سرباز اردنی به سمت گروهی ۱۰ نفره از سربازان اسرائیلی که در نزدیکی مرزهای مشترک فلسطین اشغالی، سوریه و اردن توقف کرده بودند، تیراندازی کرد اما به کسی آسیبی نرسید.

ارتش اردن در بیانیه خود به نقل از یک مسؤول نظامی اعلام کرد: در ساعت ۱۱:۳۹ صبح روز سه‌شنبه یک عملیات مشکوک به قاچاق در منطقه مثلث مرزی اردن، سوریه و اراضی اشغالی (وادی قلید) گزارش شد که در ادامه نیروهای گارد مرزی منطقه نظامی شمال در منطقه الواجب برای اطمینان از پاک بودن منطقه از قاچاقچیان، اقدام به تیراندازی هشدارآمیز کردند و این اقدامی عادی در چنین مواردی برای حفظ امنیت مرزها است.

منبع یاد شده افزود: همزمان با این تیراندازی یک دستگاه خودروی گشتی اسرائیلی نیز در طرف مقابل در حرکت بود که پس از تیراندازی، خودروی یاد شده به مسیر خود در داخل مرزها(ی اشغالی) و به عمق آن ادامه داد و هیچگونه برخوردی نیز شکل نگرفت.

این منبع تاکید کرد: طرف مسؤول انتشار خبرهای نیروهای مسلح اردن مدیریت ارشاد اخلاقی است و از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌خواهیم پیش از انتشار خبرها درباره آنها تحقیق کرده و از درست بودن آنها اطمینان پیدا کنند.

اردن و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۴ توافقنامه صلحی موسوم به توافقنامه "وادی عربه" را به امضا رساندند که بر اتمام وضعیت جنگی میان دو طرف و اجرای منشور سازمان ملل و اصول قوانین بین‌المللی تاکید دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha