• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400092419243
  • خبرنگار : 71661

رایزنی مسکو- واشنگتن درباره تضمین‌های درخواستی روسیه از غرب

رایزنی مسکو- واشنگتن درباره تضمین‌های درخواستی روسیه از غرب

روسیه، که میزبان دستیار وزارت امور خارجه آمریکاست، امروز پیشنهاداتی شفاف حاوی تضمین‌های امنیتی لازم‌الاجرایی را به این دیپلمات آمریکایی ارائه داد که روسیه از غرب می‌خواهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کارن دانفرید، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در حالی وارد مسکو شده است که روابط غرب و شرق بر سر تجمیع نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین، پرتنش است. کشورهای غربی هشدار داده‌اند که ممکن است روسیه دوباره به اوکراین حمله کند؛ ادعایی که مسکو آن را رد کرده است.

روسیه می‌خواهد آمریکا و ناتو تضمین کنند که این ائتلاف نظامی غربی، بیش از این در شرق گسترش نیافته و سامانه‌های تسلیحاتی به خصوصی را در اوکراین یا دیگر کشورهای همسایه روسیه، مستقر نخواهد کرد.

یوری اوشاکوف، یکی از مشاوران کرملین گفت: نمایندگان آمریکا امروز در وزارت امور خارجه روسیه پیشنهاداتی دریافت کردند که هدف آن‌ها، توسعه تصمین‌های قانونی امنیتی برای مسکو است.

اوشاکوف، پس از تماسی ویدیویی میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و شی جینپینگ، همتای چینی‌اش که در آن پکن از مواضع مسکو اعلام حمایت کرده بود، گفت: ما آماده‌ایم تا مذاکرات بر سر این مسئله حیاتی را هرچه سریعتر شروع کنیم.

دانفرید، صبح امروز با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرده و انتظار می‌رود در ادامه با دیمیتری کوزاک، نماینده پوتین در امور اوکراین دیدار داشته باشد.

کرملین می‌گوید که گسترش ناتو، تهدیدی برای روسیه بوده و با تضمین‌هایی که در زمان فروپاشی شوروی در ۱۹۹۱ به مسکو داده شد، در تضاد است. ناتو می‌گوید فعالیت‌هایش ماهیت دفاعی داشته و با هدف بازداشتن روسیه از "تهاجم‌های جدید" صورت می‌پذیرد؛ این در حالیست که واشنگتن مکررا گفته است که هیچ کشور ثالثی حق دخالت در مورد عضویت اوکراین در ناتو را ندارد.

سفر دانفرید به مسکو پس از گفت‌وگو با مقامات ارشد اوکراین برای حمایت از این کشور در مواجهه با تقویت نظامی روسیه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha