• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092419299
  • خبرنگار : 71621

سفر بلینکن به تایلند به دلیل کرونا نیمه کاره ماند

سفر بلینکن به تایلند به دلیل کرونا نیمه کاره ماند

وزیر خارجه آمریکا به دلیل مشاهده چندین مورد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در هیئت اعزامی آمریکا به جنوب شرق آسیا، سفر خود به تایلند را نیمه کاره گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل مشاهده چندین مورد ابتلا به کووید-۱۹ در میان هیئت همراه‌اش به تایلند، سفر خود به این کشور را نیمه‌کاره گذاشت.

پرایس عنوان کرد که این تصمیم برای کاهش تهدید کووید-۱۹ و اولویت قرار دادن ایمنی و سلامت گرفته شده است و بلینکن در تماس تلفنی با همتای تایلندی‌اش تاسف عمیق خود نسبت به نیمه کاره ماندن این سفر را ابراز کرد.

موارد مثبت کووید-۱۹ در هیئت آمریکایی روز چهارشنبه زمانی که بلینکن در مالزی حضور داشت، تایید شد. بلینکن در دو روز گذشته در اندونزی بوده است.

یک دیپلمات ارشد آمریکا در امور آسیا قبل از این سفرها گفته بود که بلینکن اهداف بایدن را در خصوص افزایش فعالیت با ۱۰ عضو "مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا" (آسه‌آن) دنبال و درخصوص دیدگاه رئیس جمهور برای چارچوب اقتصادی هند-اقیانوسیه گفت‌وگو خواهد کرد.

وی افزود که "اقدامات تهاجمی" چین در دریای چین جنوبی بیش از سه تریلیون دلار از تجارت سالیانه را تهدید می‌کند و کشورهای اطراف منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند و خواستار تغییر رویه چین شده‌اند. چین تقریبا روی تمام این مناطق ادعا دارد و اقدامات آمریکا را به‌ عنوان "دخالت قدرت خارجی" رد کرده است.

دولت بایدن تعامل نزدیک‌تر در جنوب‌شرق آسیا را برای تلاش‌های خود جهت عقب راندن قدرت رو به رشد چین حیاتی می‌داند؛ اما خروج دونالد ترامپ از یک توافق تجاری منطقه‌ای در سال ۲۰۱۷ توانایی آن را برای اعمال نفوذ اقتصادی محدود کرده است، در حالی که پکن به دنبال تقویت روابط تجاری خود بوده است.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، آنتونی بلینکن گفت که آمریکا متعهد شده است تا نگذارد رقابتش با چین به سمت درگیری بالقوه که می‌تواند تبعات فاجعه‌باری برای همه طرف‌ها داشته باشد، کشیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha