• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400092419348
  • خبرنگار : 50294

راه‌اندازی نمایشگاه دستاوردهای توسعه مشاغل خانگی در کردستان

راه‌اندازی نمایشگاه دستاوردهای توسعه مشاغل خانگی در کردستان

ایسنا/کردستان رئیس جهاد دانشگاهی کردستان از راه‌اندازی نمایشگاه دستاوردهای توسعه مشاغل خانگی در کردستان و در شهر سنندج خبر داد.

اکبر اسدی امروز (۲۴آذر) در نشست تسهیل و رفع موانع فعالیت پیشرانان طرح توسعه مشاغل خانگی در کردستان، اظهار کرد: این طرح در دو مرحله و در سال ۹۷ به صورت پایلوت در ۹ استان و با بیش از ۲۰ هزار متقاضی به مرحله اجرا درآمد که در مرحله اول در استان کردستان ۲هزار و ۶۰۰ نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی به بازخورد متناسب این طرح در مرحله پایلوت اشاره و عنوان کرد: در سال ۹۹ طرح توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور به مرحله اجرا درآمد که در استان کردستان در مرحله کشوری ۴۰۰ نفر به متقاضیان این طرح افزوده شدند که در مجموع تعداد متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در استان کردستان ۳ هزار نفر بوده است.

اسدی بیان کرد: برای اجرای این طرح در استان کردستان در مرحله اول ۱۰۰ رشته شغلی شناسایی شدند  که از این تعداد حدود ۱۵ رشته شغلی با دارا بودن بیشترین ظرفیت در اولویت این طرح قرار گرفتند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان، موضوع طرح توسعه مشاغل خانگی را انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعداد سنجی و توانمند سازی متقاضیان مشاغل خانگی عنوان کرد. و گفت یکی از اهداف مهم این طرح فرهنگ سازی اشتغال خانگی است که اگر این مهم بدرستی انجام گیرد،  کمک شایانی به متقاضیان این مشاغل در  اتصال به بازار و افزایش سطح درآمد آنان میکند.

وی افزود: در اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی، سعی بر این است که از تمام ظرفیت‌های استان از جمله دستگاه‌های مربوطه استانی و جهاددانشگاهی در راستای اجرای مطلوب این طرح استفاده شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان اضافه کرد: در این راستا در موضوع اطلاع رسانی خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا از جهاد دانشگاهی کمک شایانی به انعکاس اخبار این طرح نمودند و در صدا و سیمای و سایر جراید استان نیز  این طرح پوشش مناسبی داده شده است.

اسدی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش بر این است نمایشگاه دستاوردهای توسعه مشاغل خانگی را در استان کردستان و در شهر سنندج راه‌اندازی و در معرض دید مسئولین و عموم مردم قرار گیرد که در این راستا مقدمات اولیه آن فراهم و مکان نمایشگاه مشخص و مهمانانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی استان دعوت گردیده اند.

وی یادآور شد: سعی بر این است که در این مراسم از عوامل دست اندرکار و پیشرانان و متقاضیان رشته‌های مختلف شغلی که در این طرح حضور داشته‌اند، مورد تجلیل قرار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha