• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۲۰:۵۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400092419396
  • خبرنگار : 50477

نایب رئیس مجلس مطرح کرد:

تصویب طرح های متعدد حمایت از بانوان در مجلس یازدهم

تصویب طرح های متعدد حمایت از بانوان در مجلس یازدهم

ایسنا/گلستان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشادت های زنان مسلمان ایرانی در دوران انقلاب، دفاع مقدس و حتی شیوع کرونا، گفت: زنان ایران اسلامی تاریخ جدیدی را برای جهانیان نوشتند.

علی نیکزاد عصر امروز در نخستین همایش ملی نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم که در دانشگاه فرهنگیان استان گلستان برگزار شد با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان و بسیج اساتید در استان‌گلستان‌نخستین همایش این حوزه را برگزار کردند جای تقدیر ویژه دارد، اظهار کرد: به فضل الهی امروز لایحه رتبه بندی معلمان را در صحن مجلس تصویب کردیم و با دست پر به استان گلستان و درجمع شما فرهنگیان عزیز و فرهنگ دوستان آمدم.

وی با بیان اینکه برای آنکه بخواهیم نظر اسلام را درباره زنان، نقش و جایگاهشان بدانیم باید به سه منبع تاریخی مهم توجه کنیم، افزود: کتاب نظام حقوق زن در اسلام اثر شهید مطهری، کتاب زن در آئینه جلال و جمال خداوند اثر آیت الله جوادی آملی و بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب در این حوزه در کتابی با عنوان نقش و رسالت زن این سه منبع غنی و مهم هستند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پس از انقلاب یکی از مسایل مهم دنیا نقش زن در دیدگاه اسلام و انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: دنیا به نگاه اسلام در این حوزه حساس شده بود و هم سکولارها، هم لیبرالها و هم کمونیست ها به دنبال فهم نگاه انقلاب اسلامی به موضوع زن و جایگاهش در این ایدئولوژی بودند.

در پیاده سازی تفکر امام و رهبری درباره زن کم گذاشتیم

نیکزاد با اشاره به اینکه آنچه مد نظر امام راحل عظیم الشان ورهبر فرزانه انقلاب است زن مسلمان ایرانیست، ادامه داد: رهبری یک الگوی مشخصی را بیان کرد که نه در شرق بود و نه غرب اما ما مسئولین اجرایی در این حوزه کم گذاشتیم و تفکر امامین انقلاب را به درستی در جامعه پیاده نکردیم.

وی با بیان اینکه در غرب جنسیت زن بر انسانیت او می چربد، تصریح کرد: اینها مدعی حقوق بشر شده اند در حالیکه در آنجا زن به یک کالای جنسی در خدمت سرمایه داری تبدیل شده و ما را که زن مسلمان ایرانی را به عنوان الگوی سوم دنیا با نگاهی مترقی می نگریم ناقض حقوق بشر می خوانند.

نائب رئیس مجلس بر تاریخ سازی زن مسلمان ایرانی در دوران انقلاب، دفاع مقدس و همه صحنه های نیازمندی انقلاب حتی در شیوع بیماری کرونا و کادر درمان تاکید کرد و گفت: زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را در پیش چشم زنان جهان گشود، هم او که در سنگر خانواده به زیبایی کانون این جامعه کوچک را اداره می کند، در سنگر اجتماعی و فرهنگی سنگرسازی کرده و به فتح قله های فتح نشده می پردازد.

نیکزاد حضور زن در عرصه اجتماعی را مانع از ایفای نقش همسری و مادری ندانست و گفت: حضرت خدیجه (س) و حضرت زهرا (س) به عنوان یک الگوی تمام عیار در کنار حضرت زینب (س) که یک تاریخ مدیون اوست نمونه حضور و ظهور زن در اجتماع با عزت و افتخار است.

وی با اشاره به اینکه ما در مجلس شورای اسلامی در دوره جدید و با رویکرد انقلابی کارهای بزرگی برای بانوان و خانواده کردیم، افزود: تصویب طرح جوانی و حمایت از خانواده در کنار تصویب طرح هایی با مباحث خاص در حوزه زایمان، مهد کودک، شیفت شب، بارداری، دوقولوها و... از این دست طرح ها هستند و انتظار داریم شما با جدی گرفتن این قانون و کمک به اجرای آن نگذارید فرمان رهبری بر روی زمین بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha