• پنجشنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400092519722
  • خبرنگار : 71480

سفر رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری به قم

سفر رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری به قم

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری به مناسبت هفته پژوهش در سفری یک روزه به قم، با حضرات آیات سیدهاشم حسینی‌بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و محمود رجبی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) دیدار و در همایش ملی حدیث‌پژوهی و جشنواره پژوهشی قرآن و حدیث شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، محمدصادق خیاطیان در دیدار با آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری به معرفی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و شرح وظایف آن و تشریح مأموریت‌های محوله به این مرکز از سوی رئیس‌جمهور پرداخت و از برنامه‌های طراحی شده برای تحقق این ماموریت‌ها سخن گفت.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری نیز در این دیدار نکاتی درباره ماموریت‌های مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری بیان کرد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری همچنین با حضور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با آیت‌الله محمود رجبی رئیس این موسسه و جمعی از معاونان و استادان این موسسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

خیاطیان در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم علامه مصباح‌یزدی و تقدیر از تلاش‌های ارزنده آن عالم ربانی در توسعه معارف اسلامی و با تبریک هفته پژوهش، به ظرفیت‌های عظیم علمی و دانشگاهی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: موسسات آموزشی و پژوهشی و دانشگاه‌ها می‌توانند با واسطه‌گری میان دولت و ملت، رابطه میان این دو را تقویت کنند. علاوه بر این آنها می‌توانند با ایجاد جریان فکری و علمی به شکل‌گیری مکتب اسلامی- ایرانی کمک کنند.

آیت‌الله رجبی نیز در این دیدار ضمن معرفی دستاوردهای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، به تجربه این موسسه در تربیت نیرو و انجام پژوهش‌های علوم انسانی و اسلامی و فعالیت‌های فرهنگی اشاره و آمادگی این مرکز را برای همکاری با دولت سیزدهم اعلام کردند.

در ادامه این دیدار نیز معاونان و استادان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به بیان نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و بر توسعه همکاری‌ها با مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری تاکید کردند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری همچنین در ادامه سفر خود به قم، در هفتمین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث و دهمین همایش ملی «حدیث پژوهشی» شرکت کرد و به ایراد سخن پرداخت.

خیاطیان در سخنان خود ضمن تبریک هفته پژوهش، نامگذاری این هفته را اقدامی نمادین برای تجلیل از فعالیت‌های پژوهشگران و جهادگران عرصه علمی عنوان کرد و گفت: تجلیل از منزلت، جایگاه و دستاوردهای فعالان عرصه پژوهش، اقدامی شایسته است و نمادی از میزان اهتمام و توجه به عرصه علم و پژوهش و نوآوری در کشور به شمار می‌آید.

وی همچنین بر نقش پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزشی در دستیابی به راهبردهای نوآورانه در رابطه میان علم و دین از یکسو و تحقق مرجعیت علمی در حوزه علوم انسانی از سوی دیگر تاکید کرد.

در پایان این سفر، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با اعضای هیات رئیسه دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث دیدار و بر استفاده از ظرفیت‌های دو طرف تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha