• پنجشنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400092519797
  • خبرنگار : 50455

فرماندار قم:

شوراهای اسلامی شهر روستا در سطح کل کشور باعث رونق و آبادانی است

شوراهای اسلامی شهر روستا در سطح کل کشور باعث رونق و آبادانی است

ایسنا/قم فرماندار استان شوراهای اسلامی شهر روستا را در کل سطح کشور باعث رونق و آبادانی کشور دانست و گفت: امروز در هر روستای بالای ۲۰ خانوار افرادی به عنوان اعضای شورا انتخاب شدند و متکفل مسائل روستا هستند و این مایه افتخار ما است که مردم مشکلات خود را در شورا مطرح می‌کنند و این در تصمیم گیری برای عمران و آبادانی هم تاثیرات زیادی دارد.

در نشست تبیینی و توجیهی اعضای شورای اسلامی شهر و روستا استان قم که امروز با حضور مسئولین اجرایی، قضائی و تقنینی در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد، مرتضی حیدری فرماندار استان با بیان اینکه مصصم بودیم بلافاصله بعد از انتخابات زمینه برگزاری چنین جلسه ای را فراهم کنیم گفت: حدود ۱۲۰ هزار نفر از اعضای شورا در سراسر کشور و در کنار مسئولین وارد حوزه اجرا شدند و در زمینه رسیدگی به وضعیت عمومی مردم حوزه اجرایی را مساعدت می‌کنند.

وی شورا از وعده های انقلابیون و به ویژه امام راحل به مردم ایران دانست و افزود: مبنای شورا برگرفته از قرآن است و ما به تأسی از تعلیمات دینی مکلف هستیم در امور با مردم مشورت و با هم مسائل را مورد کنکاش قرار دهیم و آنچه مصلحت مردم در کشور و یک شهر و استان و حتی یک روستا است به کار ببندیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر در ششمین دوره شوراهای شهر و روستا را شاهد هستیم و الحمدلله بیش از ۲۰ سال است که این زمینه به صورت رسمی در قانون اساسی ما رسمت پیدا کرد و شاهد انتخاب مردم و مشارکت خود مردم در سرنوشت خودشان هستیم.

حیدری اضافه کرد: قبل از انتخابات بسیاری از رسانه‌های خارجی و حتی افرادی در داخل کشور به این قضیه که مردم در انتخابات شرکت نمیکنند دامن می‌زدند ولی خدا را شاکریم که در شهر قم و سایر نقاط کشور شاهد حضور گسترده مردم بودیم و  این دوره از انتخابات هم با شور و شکوه برگزار شد.

حیدری با بیان اینکه هر نهادی مشکلاتی دارد و این نیست که تمام نهادها و سازمان‌ها فاقد مشکل باشند، تصریح کرد: به دلیل اینکه در شوراهای هر دوره افراد جدیدی انتخاب می‌شوند ممکن است نسبت به قانون اشراف نداشته باشند و برخی مواقع اتهاماتی که به شوراها وارد می‌کنند را قبول نداریم.

فرماندار استان شوراهای اسلامی شهر روستا را در کل سطح کشور باعث رونق و آبادانی کشور دانست و گفت: امروز در هر روستای بالای ۲۰ خانوار افرادی به عنوان اعضای شورا انتخاب شدند و متکفل مسائل روستا هستند و این مایه افتخار ما است که مردم مشکلات خود را در شورا مطرح می‌کنند و این در تصمیم گیری برای عمران و آبادانی هم تاثیرات زیادی دارد.

حیدری در پایان هدف برگزاری چنین جلساتی را رفع مشکل شوراها  عنوان کرد که در این مدت چهار سال خدمت گذاری دچار مشکل کمتری شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha