• پنجشنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092519805
  • خبرنگار : 71496

سرنگونی چهارمین پهپاد آمریکایی طی ۱۰ روز در آسمان مأرب

سرنگونی چهارمین پهپاد آمریکایی طی ۱۰ روز در آسمان مأرب

پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (پنج‌شنبه) یک فروند پهپاد جاسوسی دشمن از نوع "اسکن ایگل" ساخت آمریکا را در آسمان استان مأرب هدف قرار داده و سرنگون کردند. این چهارمین پهپاد از این مدل است که در ۱۰ روز گذشته در یمن سرنگون شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المسیره یمن، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله در این کشور در بیانیه کوتاهی اظهار کرد: به لطف خداوند پدافند هوایی ما موفق شد یک فروند پهپاد جاسوسی مدل "اسکن ایگل" ساخت آمریکا را هنگام پرواز بر آسمان منطقه وادی عبیده در استان مأرب و اجرای برخی اقدامات خصمانه، با سلاح مناسب هدف قرار داده و ساقط کند.

یحیی سریع تاکید کرد: نیروهای مسلح ما تا زمانی که جنگ و محاصره (علیه یمن) ادامه یابند، هرگز از هیچ تلاشی در حمایت از آسمان یمن دست نخواهد کشید.

پهپادی که امروز سرنگون شد، چهارمین پهپاد از این نوع طی ۱۰ روزه گذشته و نهمین آنها طی چند ماه گذشته بود که هدفگیری و ساقط شد.

نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه نیز اعلام کردند، یک فروند پهپاد جاسوسی مدل "سی‌اچ۴" متعلق به نیروی هوایی عربستان را هنگام پرواز بر فراز منطقه عسیلان در استان شبوه با استفاده از یک موشک زمین به هوای ساخت داخل هدف قرار داده و سرنگون کردند، همچنین آنها روز جمعه نیز موفق شده بود یک فروند پهپاد جاسوسی مدل "اسکن ایگل" را در آسمان  منطقه صرواح در استان مارب هدف قرار داده و ساقط کند.

این پدافند چهارشنبه هشتم دسامبر نیز یک پهپاد جاسوسی مدل :سی‌اچ۴" را بر فراز آسمان منطقه الوادی در مأرب و یک پهپاد دیگر از مدل "اسکن ایگل" را در آسمان منطقه الجوبه در همین استان ساقط کرد.

پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پنج‌شنبه نهم دسامبر نیز یک فروند جنگنده اف-۱۵ عربستان را هنگام پرواز بر فراز منطقه الجوبه در استان مأرب رهگیری کرده و آنها را مجبور کردند حریم هوایی یمن را ترک کند.

همچنین این پدافند جمعه ۱۰ دسامبر یک پهپاد اسکن ایگل دیگر را در آسمان منطقه صرواح در استان مأرب سرنگون کرد.

علاوه بر اینها پدافند هوایی یمن تعداد دیگری از این پهپاد آمریکایی را هشتم دسامبر، چهارم دسامبر، ۱۳ و نهم نوامبر گذشته، ۲۷ سپتامبر، ۱۴ اوت گذشته و ۲۰ و ۲۲ ژوئن در استان مأرب سرنگون کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha