• پنجشنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400092519851
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

حدود ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در قم بهسازی و مقاوم‌سازی شده

حدود ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در قم بهسازی و مقاوم‌سازی شده

ایسنا/قم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه ضرورت کمک شوراهای اسلامی روستا به بنیاد مسکن در این امر را مهم دانست و افزود: حدود ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در قم بهسازی و مقاوم‌سازی شده، و نگرانی برای بروز حوادثی مانند زلزله وجود ندارد.

در نشست تبیینی و توجیهی اعضای شورای اسلامی شهر و روستا استان قم که امروز با حضور مسئولین اجرایی، قضائی و تقنینی در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد، داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: از سال ۸۴ با اجرای طرح بهسازی خانه‌های روستایی در سطح کشور ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کوچک استان مقاوم‌سازی و با تسهیلات نرخ پنج درصد و سفته زنجیره‌ای که دولت در اختیار مردم قرار داده نیز کارسازی صورت گرفته است.

 بلدی در ادامه ضرورت کمک شوراهای اسلامی روستا به بنیاد مسکن در این امر را مهم دانست و افزود: حدود ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در قم بهسازی و مقاوم‌سازی شده، و نگرانی برای بروز حوادثی مانند زلزله وجود ندارد.

وی جلب مشارکت‌های روستاییان در اجرای طرح بهسازی مسکن را نیازمند کمک استاندار، فرماندار و نمایندگان مجلس عنوان کرد و اضافه کرد: برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات که باید به صورت سفته زنجیره‌ای باشد سخت‌گیری می‌کنند، ولی دولت تضمین کرده و قطعا این کار انجام می‌شود.

بلدی بیان کرد: برای اجرای طرح‌های هادی قیر رایگان موجود است و اعتبارهای استانی را نیز به شکل محدود داریم، و آماده‌ایم با مشارکت دهیاری‌ها کار بیشتری را انجام دهیم.

وی در خصوص مباحثی که در این جلسه در خصوص تأمین زمین برای ساخت و ساز در مناطق روستایی مطرح شد بیان کرد: در روستاها مشکل تامین زمین برای افراد متاهل و ساکنین دائمی مشکلی نداریم و در صورت تجرد از ۲۵ سال به بالا با معرفی نامه شورا زمین دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha