• پنجشنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400092520014
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد بحران همزمان با ورود سامانه بارشی به کهگیلویه و بویراحمد

آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد بحران همزمان با ورود سامانه بارشی به کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد بحران در پی ورود سامانه بارشی به استان خبر داد.

محمد محمدی در  نشست ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان تمامی دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری سریعا نسبت به ارسال لیست کشیک شبانه‌روزی همراه با تلفن ثابت و همراه به اداره کل بحران اقدام کنند.

وی اظهار کرد: ضرورت دارد با توجه به بارندگی‌های گذشته نسبت به شناسایی مناطق پر ریسک به منظور اولویت‌دهی در برنامه کاری از طریق دستگاه‌های متولی اقدام لازم انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی و اثرات مخاطرات از جمله آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، مسیل‌ها و لغزش و کاهش دید و احتمال کولاک برف در جاده‌های کوهستانی توصیه و تاکید می‌شود از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها خودداری شود.

محمدی تصریح کرد: دستگاه‌ها اقدام به بازگشایی آب‌روها، دهانه پل‌ها کنند، ضمن اینکه خودروها به ادوات زمستانی مجهز شوند، همچنین عدم صعود به کوه و ارتفاعات، جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، عدم اسکان در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق تلاش کند در حد مقدورات از قطعی احتمالی برق جلوگیری و دستگاه‌های اجرایی که دارای سیستم خاص و ضروری هستند نسبت به اورهال کردم ژنراتورها برق اضطراری دستگاه‌ها خود اقدام و چنانچه فاقد سیستم برق اضطراری هستند به منظور تامین در برنامه کاری خود قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مقرر شد شرکت فرآورده‌های نفتی سوخت‌رسانی به مناطق روستایی و عشایری اقدامات لازم را انجام داده و مجددا بررسی و کنترل کند.

محمدی تصریح کرد: اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت با ذخیره‌سازی سوخت دوم نانوایی‌های دوگانه‌ سوز اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین سازمان جهادکشاورزی نسبت به اطلاع‌رسانی به کشاورزان، به ویژه در مورد استخر مزارع پرورش ماهی در سطح استان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با توجه به کولاک احتمالی برف در جاده‌های نقاط مرتفع و کوهستانی، پل‌ها و استقرار اکیپ‌های اجرایی در نقاط مختلف جاده‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان به عنوان روسای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی پاسخ به عملیات بحران شهرستان اقدامات لازم را با توجه به هشدارهای سطح نارنجی هواشناسی در سطح شهرستان به عمل آوردند.

به گزارش ایسنا، محمدی بیان کرد: شهرداران شهرهای تابعه استان نسبت به شناسایی نقاط حادثه‌خیز با توجه به بارندگی‌های قبل در سطح شهر اقدام و در خصوص رفع مشکل اقدام کند.

گفتنی است که با اعلام اداره‌کل هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد و صدور هشدار نارنجی، نشست ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران در استانداری استان تشکیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha